Egyéb érdekességek...rólam

2011. július 6., szerda

Gombás, cukkinis raguleves



Tyűűű, most jutott eszembe, hogy elfelejtettem posztolni a múltkor készült ragulevesemet. Akkor most pótolnám is gyorsan...


Hozzávalók:

  • 500 g friss csiperke gomba
  • ízlés szerint szárított erdei gomba (Én most fél csomagot tettem hozzá. Előtte beáztattam langyos vízbe. A gomba levét is hozzáadtam az alaplével együtt a leveshez.)
  • 10 db új, zsenge sárgarépa (2-3 cm méretűek)
  • 10 db új, zsenge petrezselyemgyökér
  • 200 g friss zöldborsó
  • 1 csokor friss petrezselyem
  • 4 újhagyma (a zöld szára is)
  • 3 új fokhagyma
  • só, őrölt fekete bors
  • ízlés szerint friss tárkony
  • ízlés szerint citromlé
  • 450 g tejföl
  • 2 dl főzőtejszín
  • 1,5-2 l zöldségalaplé

    Elkészítése:


    A felaprított hagymát, fokhagymát olíva olajon lepirítjuk. Rádobjuk a gombát, a cukkinit és a többi zöldséget, néhány percig pároljuk. Közben ízesítjük a fűszerekkel. Felöntjük az alaplével, és lassú tűzön addig főzzük, míg a gomba és a zöldségek puhára főnek. Besűrítjük a tejföl, tejszín keverékével (lisztet tudatosan nem teszek hozzá!), megkóstoljuk, és ha szükséges citromlével ízesítjük. Tálaláskor hozzáadjuk a felaprított petrezselymet, majd citromkarikával díszítjük. 

    Magában is kiadós, de el tudok képzelni hozzá - igény szerint - frissen sült zsemlét, bagettet is.


    4 megjegyzés:

    1. Nagyon guszta, finom leves lehet! Szeretem a gombát, igaz levesnek még nem csináltam.

      VálaszTörlés
    2. Ma nálam is cukkini-gomba egyveleg volt, nem lehet megunni. Isteni lehetett

      VálaszTörlés
    3. Ez való nekem!sok zöldséges,tartalmas,friss fűszeres.Mennyei lehet!A kép csodaszép.

      VálaszTörlés