Egyéb érdekességek...rólam

2010. szeptember 14., kedd

Spenótos - feta sajtos rágcsa


Egyik nap nagyon megkívántuk a sósat. Volt még a hűtőben egy kis feta sajt, a mélyhűtőben pedig ott lapult  egy kis maradék spenót. Pogácsát nem akartam sütni, nem is olyan régen volt, gondoltam legyen inkább valami különleges, de mégis egészséges. Így született meg - Harmathy Ildikó juhtúrós pogácsájának alapötletéből - ennek a rágcsának a receptje.  Frissen is nagyon ízletes, de véleményem szerint másnap még finomabb. Hamarosan készítem belőle az újabb adagot! :))


Hozzávalók:

  • 250 g feta sajt
  • 250 g spenót (pürét használtam)
  • 6 gerezd zúzott fokhagyma
  • só (ízlés szerint, mert a feta eléggé sós)
  • őrölt fekete bors
  • 20 dkg márkázott vaj
  • 2 egész tojás (+ 1 tojássárga vagy fehérje a pogik tetejének megkenéséhez)
  • 70 dkg rétesliszt (és amennyit még felvesz az összedolgozás során)
  • 1 dl tej
  • 1 ek. méz
  • 1 ek rétesliszt
  • 5 dkg friss élesztő
  • szezámmag a szóráshoz



Elkészítés:

1. A langyos tejet, a mézet, az 1 ek. réteslisztet és a szétmorzsolt élesztőt összekevertem, kb 15 perc alatt felfuttattam.
2. A a feta sajtot, a spenótot és a vajat egy villa segítségével jól összedolgoztam, majd hozzáadtam egyenként a 2 tojást, és a liszt 1/3-át.
3. Hozzáadtam a felfuttatott élesztőt és apránként a maradék lisztet, sót, őrölt fekete borsot. Jól összedagasztottam.
4. Kelesztőtálba tettem, és lezárt tetővel 1 éjszakán át a hűtőben pihentettem.
5.Másnap délelőtt még egyszer átdolgoztam a tésztát, 15 percet szobahőmérsékleten
pihentettem, ezután 1,5 cm vastagságúra nyújtottam, majd stangli formákat szaggattam belőle. Közben 180 °C-ra előmelegítettem a sütőt.
6. A stanglik tetejét megkentem tojássárgájával, megszórtam szezámmaggal, ezután forró sütőben készre sütöttem.


2 megjegyzés:

  1. Nagyon ötletes, és finom. Tetszik a színe

    VálaszTörlés
  2. Köszi Bianka! A színe miatt el is nevezték az itthoniak Shrek-stanglinak! :)

    VálaszTörlés