Egyéb érdekességek...rólam

2010. szeptember 8., szerda

Banános kalács aszalt fekete cseresznyével és mazsolával



Nem is olyan régen - Kati nénitől és János bácsitól - egy desszertes könyvet kaptam ajándékba, amelynek nagyon örültem. Ebből választottam most egy ínycsiklandó banános kalácsot. Ehetjük reggelire vagy akár uzsonnára, de vendégek fogadására is kiválóan alkalmas. Mondanom se kell, nálunk egy szempillantás alatt eltűnt! 

Kati néninek és János bácsinak ajánlom ezt a receptet sok-sok szeretettel!!! :)




Hozzávalók:

  • 6 dkg vaj + a forma kikenéséhez
  • 1 dl tej
  • 2 tojás
  • 1 cs. bourbon vaníliás cukor (én 1 vaníliarúd kikapargatott magját használtam)
  • 1 citrom reszelt héja (eredetileg 1 ek citromlét ír)
  • 6 dkg cukor (én 7 dkg mézet raktam helyette)
  • 2 nagyobb banán
  • 25 dkg liszt (26-ot raktam)
  • 1 cs. sütőpor
  • 1 kk őrölt fahéj
  • 1 marék mazsola (e. nincs benne)
  • 50 g aszalt fekete cseresznye (e. nincs benne)

Elkészítése:

  1. A vajat a tejjel, a tojásokkal, a vaníliás cukorral, a citrom héjával és a mézzel keverjük habosra.
  2. Adjuk hozzá a sütőporral, a fahéjjal, a sóval elkevert lisztet, és dolgozzuk ki. Végül forgassuk bele az apróra vágott banánt, a mazsolát és az aszalt fekete cseresznyét. 
  3. A masszát öntsük kivajazott, kilisztezett hosszúkás formába, és a tetejét simítsuk el.
  4. Előmelegített sütőben 180 °C-on 45-50 perc alatt süssük meg.
  5. A formából rácsra borítva hagyjuk kihűlni.
  6. Felszeletelve, porcukorral meghintve, vagy vajjal, mézzel kínáljuk.

Forrás: Desszertek. Szalay Könyvek (Banános kalács)

2 megjegyzés: