Egyéb érdekességek...rólam

2010. szeptember 16., csütörtök

Mandulás banánkenyér


Igen, megint banánkenyér, az elmúlt napokban kicsit túlvásároltuk magunkat banánból, így ezen a banánkenyéren kívül még egy banános sütit postolok - megígérem mostanában nem lesz több, mert már lassan banánundorunk lesz. 
Muszáj volt valamiféleképpen felhasználni az érett banánokat. Tettem párat a mélyhűtőbe is, Jade konyhája ötletén felbuzdulva, ki tudja mikor tör rá a családra megint a "banánkenyér" ehetnék?! :) No, nem is szaporítom tovább a szót...inkább megmutatom a receptet :)

Hozzávalók:

  • 2 db érett banán
  • 7 dkg vaj
  • 8 dkg méz (eredetileg cukor)
  • 25 dkg liszt
  • 2 tojás
  • 2 púpozott teáskanál sütőpor
  • 5 dkg mandula (szeletelt mandulát tettem bele)
  • 5 dkg darált mandula (eredetileg nincs a receptben)
  • 2 ek rumaroma (e. nincs)
  • 1 marék mazsola


Elkészítése:

  1. Villával pürésítjük a banánt.
  2. Keverjük el a lisztet a sütőporral, a cukorral, a felvert tojásokkal és a puha vajjal.
  3. Keverjük hozzá a banánpürét, a szeletelt és a darát mandulát.
  4. Vajazzunk és lisztezzünk ki egy kisebb szögletes formát (lehet őzgerincforma is), és 180°C-ra előmelegített sütőben 50 perc alatt süssük készre a banánkenyeret.
Megjegyzés: Legközelebb dupla adagot sütök belőle, mert alig hogy felszeleteltem, már el is fogyott, és a következő kérdést kaptam családtagjam részéről: "Csak ennyi volt?!" Szóval legközelebb előrelátóbb leszek! :) :)

Forrás: Nők lapja konyha 2010. szeptember

3 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehet, szép szeletkék. Kérhetem őket

    VálaszTörlés
  2. És nekem mi maradt? Semmi?

    Egy közeli követő.

    VálaszTörlés
  3. Bianka! Már küldöm is!

    Sifimarcsi! Neked sütök még egy adagot, abból már biztos jut! :)

    VálaszTörlés