Egyéb érdekességek...rólam

2010. szeptember 23., csütörtök

Parmezános-szezámmagos keksz

Egyik vasárnap újra kekszsütésbe kezdtem. Az alaptésztát a korábbi lenmagos-tejfölös kekszem képezte, ehhez adtam némi reszelt parmezánt, a tetejére pedig szezámmagot szórtam. Sóból is - közkívánatra - többet raktam, bár hozzáteszem nekem 1 tk sóval készítve is megfelelt. (A tojásrántotta kivételével csak alig sózom asz ételeket.) Ha a családtagok többségének így ízlik, akkor lehet nemet mondani????  Hát nem...

Ugyanúgy készítettem, mint a lenmagos kekszet, de azért leírom ide is a receptet, hogy ne kelljen ide-oda kattintgatni.  




Hozzávalók:

  • 275 g liszt
  • 25 g parmezán
  • 1 kk őrölt szerecsendió
  • 2 dl zsírdús tejföl
  • 1 ek só
  • 70 g vaj
  • szezámmag
  • 1 tojássárgája + 2 ek tej a kenéshez


Elkészítése:

  1. A tepsit sütőpapírral kibéleljük.
  2. Tálba tesszük a lisztet, a reszelt parmezánt és a sót. Hozzáadjuk a puha vajat és a tejfölt.
  3. Robotgéppel - először alacsony, majd a legmagasabb fokozaton - jól összedolgozzuk.
  4. A tésztát lisztezett deszkán, kézzel sima tésztává gyúrjuk, hengerré formáljuk, műanyag fóliába csomagoljuk és 1 órára hűtőszekrénybe helyezzük.
  5. A tészta egyharmadát lisztezett deszkára tesszük, a maradékot visszatesszük a hűtőbe.
  6. 2 mm vékonyra nyújtjuk, majd kiszúróformával tetszőleges mintákat szúrunk ki.
  7. A sütőt 200°C-ra előmelegítjük.
  8. A maradék tésztával ugyanígy járunk el.
  9. A tojássárgáját a tejjel együtt felverjük, ezzel kenjük meg a kekszeket, miután megszurkáltuk őket villával.
  10. Mindegyikre szezámmagot szórunk.
  11. A tepsiket egymás után a sütőbe toljuk, és a tésztát megsütjük. 
  12. Sütési idő: kb 15 perc
  13. A tejfölös kekszeket a sütőpapírral együtt rácsra helyezzük és hűlni hagyjuk. 

Ötlet: Jól záródó dobozban nagyjából 2 hétig eltartható. Még finomabb, ha fogyasztás előtt közepes hőmérsékletű sütőben 3-4 percig átmelegítjük.Szerintem érdemes dupla adagot készíteni belőle, mert nagyon hamar elfogy!

Forrás: Dr. Oetker: Sütés lépésről lépésre.

    6 megjegyzés:

    1. Nagyon tetszik!!!

      Tuti kis ropogtatnivaló!

      VálaszTörlés
    2. Eszméletlenül gyönyörű, valami csodás

      VálaszTörlés
    3. De kis aranyosak:)
      Nem kell bele sütőpor vagy valami?

      VálaszTörlés
    4. Viki, Bianka köszönöm! :)

      Ildy! Nem kell bele, első látásra én is hiányoltam...nagyon klassz lett! Érdemes kipróbálni! :)

      VálaszTörlés
    5. Biztosan megcsinálom, a tejfölös-lenmagos keksz recepted is már itt toporzékol:) Anyukám nem édesszájú, az ilyeneket viszont imádja, hétvégén meg is lepem velük. Majd beszámolok, hogy sikerült:)

      VálaszTörlés
    6. Ildy! Várom a beszámolót, és remélem ízleni fog nektek! :)

      VálaszTörlés