Egyéb érdekességek...rólam

2010. szeptember 9., csütörtök

Szilvalekváros-diós csiga és csavart rúd

Volt még 4 adag leveles tészta a mélyhűtőnkben, ami sürgős felhasználásra várt, aztán közkívánatra lett belőle szilvalekváros- diós csigusz és csavar rúd. Mivel régen volt már lekváros, és a darált dió maradéka is ott árválkodott a hűtőben, így gondoltam összeházasítom őket. Találtam is egy régi kivágott receptet: Tamással sülve-főve rovat diós-lekváros csigája lett a kiindulási alapom. Ezt is írom le nektek, és jelzem, hogy hol tértem el. 



Hozzávalók:

  • 50 dkg leveles tészta (az Aldis verziót használom)
  • 15 dkg darált dió
  • 10 dkg kristálycukor (ezt kihagytam, mert szerintem így is megfelelően édes)
  • szilvalekvár (anyukám házi lekvárját használtam)
  • porcukor a szóráshoz (én csak a fényképezésnél szórtam meg, hogy szebben mutasson, mert nem szeretjük agyoncukrozni a süteményeket)


Elkészítése:

  1. A tésztát vékony téglalappá nyújtjuk és megkenjük szilvalekvárral. 
  2. Megszórjuk a darált dió és a cukor keverékével.
  3. Szorosan feltekerjük és karikákra vágjuk.
  4. A karikákat lefektetjük, és a tenyerünkkel laposra nyomjuk. (ezt is kihagytam, mert magasabb csiguszokat szerette volna).
  5. Sütőpapírral kibélelt tepsire tesszük, és 170 °C-ra előmelegített sütőben, 15-20 perc alatt szép barnára sütjük



A csiguszok mellett készítettem csavart rudakat is. A kinyújtott lapokat egyforma csíkokra vágtam, megkentem lekvárral, megszórtam darált dióval, ráfektettem egy üres csíkot, és erőteljes mozdulatokkal megcsavartam. Megkentem tojással, majd pedig megszórtam egy kevés darált dióval.

Megjegyzés: Frissen az igazi...akár reggelire, akár délutáni kávé mellé! 

4 megjegyzés: