Egyéb érdekességek...rólam

2010. szeptember 13., hétfő

Burgonyás kenyér


Az öcsém és édesapám imádják a burgonyás kenyeret. Igaz, hogy eddig csak a boltban kaphatót kóstolták, amely természetesen köszönő viszonyban sincs a házival, de most már jó magam is bármikor süthetek, ha kérik az itthoniak. Néhány hete gyűjtögettem hozzá a bátorságot, no és persze az időt is, több blogtársam oldalán is jártam, utána olvasgattam, próbáltam elsajátítani a kenyérsütés csínját bínját. Aztán, mikor a tesóm hazajött egy adag aszkorbinsavval, burgonyapehellyel, és mert annyira szépen kérte...végül is beadtam a derekamat. Limara receptje alapján dolgoztam (köszönöm is neki:) ) - bár én nem burgonyapüréből készítettem, hanem főtt, áttört burgonyából - de szerintem első nekifutásra így is klasszul sikerült. Kaptam is érte sok-sok dicséretet.

Hozzávalók

  • 5 dl víz (én a burgonya főzővízéből tettem hozzá)
  • 3 tk só
  • 2 ek olaj
  • 2 cspet aszkorbinsav
  • 30 dkg főtt, áttört burgonya
  • 40 dkg öregtészta
  • 1 kg BL 80 liszt
  • 2 tk méz
  • 2 dkg friss élesztő
  • 2 ek burgonyapehely






Elkészítése:

  1. Az élesztőt elkevertem a mézzel, és kb 1,5 dl langyos vízzel., majd hagytam felhabosodni.
  2. Az összes többi hozzávalóból - a robotgép dagasztókarjaival - hólyagos tésztát dagasztottam (a maradék 3,5 dl vizet folyamatosan adagoltam), majd kelesztőtálba téve nagyjából 1,5-2 óra alatt hagytam duplájára kelni.
  3. Jól belisztezett gyúródeszkára borítottam, átgyúrtam, megfeleztem - és ahogy Limaránál látható - megformáztam.
  4. A tésztát vékonyan beliszteztem, sütőzacskóba és egy jénai tálba tettem. 
  5. Miután ismét duplájára kelt, a sütőzacskóba vizet permeteztem, hogy gőz keletkezzen, lezártam a zacskó száját, és 220°C-ra előmelegített sütőbe tettem (a hőfokot visszahajtottam 200°C-ra).
  6. 50 perc múlva már készen is volt a csodásan illatozó, ropogós héjú burgonyás kenyér. Életem első IGAZI kenyere! :)  :) :)

4 megjegyzés: