Egyéb érdekességek...rólam

2010. szeptember 8., szerda

Gombás-olajbogyós csirke paradicsommártással VKF XXXVII "V"

Mivel csak pár hónapja léptem a "gasztrobloggerek" sorába, soha nem volt még alkalmam részt venni VKF-en, amelyet most Fakanálforgató-tollforgató Alíz hirdetett meg A témája pedig nem más, minta a GOMBA. Mottója a vidékükön népszerű szólásmondás: "Minden gomba jó gomba, csak az ember goromba". 
Nagyon szeretjük a gombát, legyen az rántott vagy akár gombapörkölt stb., így gondoltam én is benevezek...próba cseresznye :)! Az ihletet Lajos Maritól (Nők Lapja 2008. áprilisi szám) és Starfokkertől (nagyonsajtos gnocchi paradicsomszósszal, csirkehússal) kaptam. E két recept segítségével hoztam össze a saját verziómat. Nekem nagyon ízlett, remélem azoknak is fog, akik esetleg elkészítik!



Hozzávalók:

(8 személy bőven jól lakik belőle)
  • 1 kg csirkemell
  • 1 doboz friss csiperke gomba
  • 1 kis üveg fekete olajbogyó, mag nélkül, sós lében (265 g)
  • 3 nagy konzervdoboz sűrített paradicsom (vagy házi paradicsomszósz)
  • 1 nagy vöröshagyma
  • őrölt fekete bors
  • oregano, bazsalikom, kakukkfű
  • pár csepp balzsamecet
  • 1 ek tejszín v tej
  • a tálaláshoz reszelt parmezán
  • kb 50 g vaj
  • 1 dl száraz fehérbor



Elkészítése: 

  1. A hagymát apróra, a gombát szeletekre vágjuk, a csirkemellett pedig kb 1,5 cm-es kockákra vágjuk.
  2. A vajon a hagymát üvegesre pirítjuk, majd hozzáadjuk a húst és addig pirítjuk, míg egy kis fehér színt nem kap.
  3. Hozzáadjuk a gombát, felöntjük fehérborral, a sűrített paradicsommal, hozzáadjuk a balzsamecetet, a tejszínt (mindig szoktam tenni a paradicsommártásba, hogy selymesebb legyen), sózzuk, borsozzuk, a többi fűszerrel fűszerezzük (kb. 1 tk-nyit tettem mindegyikből).
  4. Félrebillentett fedő alatt 20-25 percig főzzük-sűrítjük.Az utolsó 10 percben belekeverjük a lecsepegtetett, félbevágott olajbogyót is.
  5. Gnocchival tálaljuk, reszelt parmezánnal megszórjuk. 



Megjegyzés: Akinek esetlegesen savanyú lenne a mártás tehet bele ízlés szerint mézet, kb. 1 evőkanálnyit.

4 megjegyzés: