Egyéb érdekességek...rólam

2010. szeptember 20., hétfő

Fehércsokis-banános szelet


A beígért utolsó - legalábbis ebben a hónapban - banános édesség következik. Az alapötletet a nosalty oldalán találtam, csokoládés-banános szelet néven. Mivel éppen fehércsoki volt csak itthon, így hát ez került bele, a cukrot is mézre cseréltem, és maradt még apum tortájának készítéséről egy kis szeletelt mandula is. Ebből született a féhércsokis-banános szelet. Csak halkan teszem hozzá, hogy nekünk így is nagyon ízlett, legközelebb azonban megbolondítom a tésztáját 5 dkg darált mandulával. Kíváncsi vagyok, úgy milyen lesz. Nézzük csak hogyan is készítettem!? :)


Hozzávalók:

  • 40 dkg liszt (rétes, de  jó a finom is)
  • 1 cs sütőpor
  •  csipet só
  • 4 db érett banán, villával pürésítve
  • 25 dkg puha margarin
  • 4 tojás
  • 100 g fehércsoki. apróra darabolva
  • 5 dkg szeletelt mandula
  • 20 dkg méz

Elkészítése:

  1. A sütőport összekeverjük a liszttel és a sóval. 
  2. A banánokat meghámozzuk és villával szétnyomkodjuk.
  3. A sütőt 180°C-ra előmelegítjük. 
  4. A margarint kikeverjük a mézzel, majd egyenként a tojásokkal.
  5. Beledolgozzuk a banánpépet, majd apránként a sütőporos lisztet, legvégül pedig az apróra vágott fehércsokit.
  6. A masszát sütőpapírral kibélelt tepsibe öntjük, a tetejét elsimítjuk, ezután megszórjuk a szeletelt mandulával.
  7. Tűpróbáig sütjük, hidegen szeleteljük.

Jó étvágyat hozzá!

    4 megjegyzés:

    1. Jaj, ez de finom lehet! Mandula-fan vagyok, úgyhogy legközelebb lécci ne hagyd ki belőle:)

      VálaszTörlés
    2. Ildy! Én is mandula-fan vagyok, bánom is hogy kihagytam...de azért így is fini volt!

      VálaszTörlés