Egyéb érdekességek...rólam

2010. szeptember 12., vasárnap

Almás citromkrémes torta


Tegnap ünnepeltük apukám születésnapját, ahogy már korábban említettem. Sokat törtem a buksimat a napokban azon, hogy milyen tortát is süssek neki. Mert nem lehet akármilyet... A csokit nem szereti, a vanília a miden, és az almás citromkrém. E kettő között vacilláltam. Végül is az almás citromkrémre jutott a választás. Receptem nem volt hozzá, így forrást nem tudok megjelölni, hanem a saját "kreativitásomra" hagyatkoztam. Nem bonyolult, nehezen elkészíthető torta, a kezdő "konyhatündérek" is - mint pl. én :) - könnyen megbirkóznak vele, és természetesen az sem mellékes, hogy nagyooooon-nagyooooon finom.


Hozzávalók: (26 cm-es kapcsos tortaformához)

Tészta:
  • 5 tojásból sütött piskóta
  • babapiskóta kb 20-25 db
  • kb 3 dl tej
  • vanília esszencia v vanília aroma (kb 2 tk)
 Krém:
  • 500 g mascarpone
  • 500 g krémes túró 
  • 20 ek almás citromkrém
  • 2 cs zselatin fix
  • mandulából készült házi grillázs
  • szeletelt mandula



    Elkészítése:

    1. 5 tojásból sima piskótát sütünk. Ehhez 5 ek lisztet átszitálunk, összekeverjük egy késhegynyi sütőporral. 
    2. A tojásokat szétválasztjuk, a fehérjét egy csipet sóval habbá verjük, a tojások sárgáját pedig 5 ek cukorral habossá keverjük.
    3. A sárga masszához forgatjuk a fehérjét, majd pedig kanalanként egy kézi habverő segítségével óvatosan hozzáforgatjuk a sütőporos lisztet. 
    4. Sütőpapírral kibélelt, az oldalánál kivajazott kapcsos tortaformába öntjük, és előmelegített sütőben nagyjából 15-20 perc alatt megsütjük, majd félretesszük, hogy kihűljön.
    5. Amíg a piskóta sül, elkészítjük a krémet.
    6. Ehhez a grillázs és a szeletelt mandula kivételével a felsorolt hozzávalókat jó alaposan összekeverjük. A zselatin fixet csak a végén tegyük hozzá, majd pár percre félretesszük a krémet.
    7. A piskótánkat kibűvöljük a formából, és egy nagyobb tortatartóra helyezzük. Rákenjük a krém egyharmadát, majd 1 sor vaníliás tejbe áztatott babapiskóta következik, ezután jön újból a krém. Fontos, hogy az oldalára is jusson. Szépen elsimítjuk, - ezt még nekem gyakorolni kell - megszórjuk szeletelt mandulával és grillázzsal. (Az oldalára nem tettem grillázst.) 
    8. Hűtőben pár órán keresztül pihentetjük, de jobb ha egy éjszakát csücsül a hűtőben.



    Én csak 1,5 órát pihentettem, mert a szülinaposnak délre szántuk a meglepit. Gyorsan készítettem el, így nem is maradt időm különösebben kidíszíteni, ezt most kérlek benneteket, nézzétek el nekem. Ami viszont fontos, hogy az ünnepelt nagyon meglepődött, és ez a torta ezután tutira a kedvencek közé fog tartozni. Nem túl édes, olyan finom krééééémes, pont olyan, ahogy mi szeretjük. Biztos, hogy készítek ilyet még.
      Jó étvágyat kívánok hozzá!!!

      4 megjegyzés:

      1. Ez nagyon finomságos lehet!:-))Ez nálunk is bejönne!:-))

        VálaszTörlés
      2. Ohmygod! Ez nagyon tuti! Már teszem is az elkészítendők közé.

        VálaszTörlés
      3. Köszi lányok!

        Ildy várom a véleményedet, ha kipróbáltad!

        VálaszTörlés