Egyéb érdekességek...rólam

2011. szeptember 15., csütörtök

Tiramisu...




... vagy valami olyasmi. Ebben a hőségben szigorúan tojás nélkül, házi krémsajttal, és természetesen mézzel édesítve. Nagyon szeretjük így, mert nem émelyítően édes, inkább a házi krémsajttól kellemesen savanykás.



Hozzávalók:

  • 500 g házi krémsajt (mascarpone is jó)
  • 6 dl tejszín
  • 100-150 g méz 
  • tiramisu piskóta (babapiskóta is jó)
  • tej
  • amaretto likőr
  • frissen főzött expresso kávé
  • a szóráshoz 100%-os cukrozatlan, holland kakaópor

Elkészítése:


A tejszínt habbá verem, hozzáadom a krémsajtot, a mézet, majd az egészet jól összekeverem. Egy közepes méretű tálba öntöm a tejet, a kávét és a likőrt, ebbe mártogatom a piskótát. Egy porcelán tál aljára egy sor beáztatott piskótát teszek, rásimítom a krém felét, rászitálom a kakaóport. Újabb piskóta és krém réteg következik, legvégül pedig egy kevés kakaópor. Egy éjszakára hűtőbe teszem, hogy az ízek kellően összeérjenek. 


4 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik, ez a fajta tojás nélküli változat. A tegnapi napon fedeztem fel egy másik blogon is ehhez hasonlót és eldöntöttem hogy kifogom próbálni. Eddig csak azért nem készítettem, mert idegenkedtem a nyers tojástól! Nagyon finom lehet, bár házi krémsajtom nincs, de mással pótolom majd!:-)

    VálaszTörlés
  2. A tiramisu piskóta alatt babapiskótát értesz? Anna

    VálaszTörlés
  3. Anna! Lehet babapiskóta is, de én az Aldiban kapható tiramisu piskótát vettem. Kicsit nagyobb és vastagabb, mint a babapiskóta, és nem ázik annyira szét. Igazából mindegyikkel nagyon finom! :-D

    VálaszTörlés
  4. Én is így készítem, csak likőrt nem szoktam beletenni.Finom nagyon!:-)

    VálaszTörlés