Egyéb érdekességek...rólam

2011. szeptember 27., kedd

Málnás, szedres clafoutis



A tejespite is nagy sláger nálunk, ezerféleképpen készítettem már. A málnás, szedres ízkombináció is egy nagyon kellemes párosítás. Ha nem hiszitek, próbáljátok ki! :-D



Hozzávalók:

  • 250 g szeder
  • 250 g málna
  • 2 dl tej
  • 2 dl tejszín
  • 12 dkg liszt
  • 1 citrom reszelt héja
  • 12 dkg méz
  • 3 tojás
  • 1 tk. vanília-kivonat
  • vaj és liszt a forma kikenéséhez




Elkészítése:
A tojásokat a mézzel habosra kavartam. Hozzáöntöttem a tejet, a tejszínt, és jó alaposan összedolgoztam a liszttel és a tojásos keverékkel. Ízesítettem pici sóval, vanília-kivonattal, a citrommal. Egy porcelán piteformát kivajaztam, elegyengettem benne a meggyet. Ráöntöttem a tejszínes keveréket, úgy, hogy nagyjából mindenhol egyenletesen legyen. Végül 45-50 perc alatt a 180°C-ra előmelegített sütőben készre sütöttem.



2 megjegyzés: