Egyéb érdekességek...rólam

2011. szeptember 18., vasárnap

Kávés, mandulás baileys-torta



Apum szerdán ünnepelte az 50. szülinapját, bár hivatalosan ma köszöntöttük fel. Szűk családi körben ünnepeltünk, minden klasszul sikerült, az ünnepelt is nagyon örült. A torta is isteni volt, alig maradt belőle néhány morzsa, szeletben már nem is tudtam megörökíteni, így be kell érnetek ezzel az egy képpel. :-D


Hozzávalók:


a tésztához:

  • 200 g darált mandula
  • 300 g liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 250 g barna cukor
  • 2 dl semleges ízű olaj
  • 1 dl baileys
  • 1 dl frissen főzött expresso kávé
  • 2 nagy csipet só
  • 4 tojás

a krémhez:

  • 500 g házi krémsajt (mascarpone is jó)
  • 1,5 dl baileys
  • 0,5 dl frissen főzött expresso kávé
  • 3 dl habtejszín
  • 2-3 csomag zselatin fix (a krémsajt sűrűségétől függ)
  • 150 g méz

a díszítéshez:

  • 3 dl habtejszín
  • mandulás golyók
  • 3 csomag roletti
  • 200 g étcsokoládé (60%) + 1,5 ek. olaj
  • barna szalag

Elkészítése:


A cukrot habosra kevertem a tojásokkal, fokozatosan csorgattam hozzá az olajat, közben folyamatosan - nagy fokozaton - kevertem. Óvatosan kevertem bele a kávét és a likőrt, legvégül pedig a sütőporral, a sóval és a mandulával elkevert lisztet. A tészta egy részéből vékony lapot sütöttem, kihűtöttem, cikkekre vágtam, ezeket bevontam az olajjal felolvasztott étcsokoládéval. Hűtőbe téve dermesztettem. A maradék tésztát megsütöttem, kihűtöttem, félbe vágtam.

A házi krémsajt elkészítését már korábban leírtam, ide kattintva megnézhetitek. 4 napig csepegtettem, azért hogy jó sűrű legyen. Beledolgoztam a mézet, a baileys felét, 1 csomag zselatint, 10 percre a hűtőbe tettem, ezután beledolgoztam a likőr másik felét, a kávét, majd a maradék zselatint. Újra hűtőbe tettem. A tejszínt kemény habbá vertem, óvatosan a krémbe forgattam. A krém kb. 1/3-át a két tésztalap közé töltöttem, a többivel bevontam a tetejét és az oldalát. 

Ezután körberakosgattam rolettivel, összekötöttem egy díszes szalaggal. A maradék tejszínt habbá vertem, ezzel, illetve a mandula golyókkal és a csokival bevont tészta háromszögekkel díszítettem a tortát. Egy éjszakára hűtőbe tettem.

Megjegyzés: 24 cm-es szilikon tortaformám van.

7 megjegyzés:

  1. Micsoda gyönyörűséges!!! Na ezt alaposan át kell olvasnom! Novemberben keresztelőre megyek, egy ilyen torta tökéletes lenne!!!

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörűséges! Apukádat isten éltesse sokáig. :)))

    VálaszTörlés
  3. Tényleg gyönyörű és nagyon finom is lehetett!:)

    VálaszTörlés
  4. Gyönyörű torta. Apukádnak sok boldogságot kívánok

    VálaszTörlés
  5. nagyon szép :) Jól érződik a kávé íz?

    VálaszTörlés
  6. A likőr a domináns, de azért a kávé íz is érződik. Nagyon finom torta, érdemes megsütni. :-)

    VálaszTörlés