Egyéb érdekességek...rólam

2011. szeptember 29., csütörtök

Áfonyás - csokis kalácspuding



Tudom, hogy nemrég volt kalácspuding, de nálunk ez az édesség a top 5-ben szerepel, ezért gyakran készítem. Áfonyás-csokis ízesítésben még nem próbáltuk...eddig. Hogy milyen lett??? Még apukám is - aki köztudottan keserű csokoládé ellenes - hümmögve majszolta befelé...és képzeljétek, még repetát is kért. :-DD


Hozzávalók:

  • 1 szikkadt kalács
  • 125 g áfonya
  • 5 dkg durvára vágott étcsokoládé (70%-os)
  • 3,5 dl tejszín
  • 2,5 dl sűrített tej (7%, cukrozatlan)
  • 1,5 dl tej
  • 6 tojás
  • 150 g méz
  • 1 vaníliarúd
  • 5 dkg vaj

Elkészítése:


A kalácsot kockákra vágtam, és egy nagyobb sütőtálba halmoztam. Rászórtam az áfonyát és a durvára vágott csokoládét. A tojást habosra kevertem a mézzel, hozzáöntöttem a tejet, sűrített tejet, tejszínt, majd belekapartam a vanília magjait. Az egészet ráöntöttem a kalácsra, lenyomkodtam, és 15 percre félre tettem, hogy jól magába szívja a nedvességet. A tetejére kockáztam a vajat, ezután 180 °C-ra előmelegített sütőben (kb. 20-25 perc) addig sütöttem, míg aranybarna színt nem kapott. Langymelegen tálaltam!


6 megjegyzés:

  1. én is kérek. elsőnek beérem síma adaggal.
    repetámat a következő jelentkezőnek hagyom (mily nagylelkűség, bár sejtem nekem sem jut, mert elfogyott)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szeretem az ilyen édességeket (is), de az áfonya-csoki a legtutibb!

    VálaszTörlés
  3. ez nagyon klassz! :) Megenném most én is szívesen!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon finom. Egyszer ki kéne próbálni a kalácspudingot, isteni lehet

    VálaszTörlés