Egyéb érdekességek...rólam

2011. szeptember 1., csütörtök

Macaroni cheese (VKF. 44. fordulójára)



Ez az étel egyike lehet az olyan családi ebédjeinknek, vacsoráinknak, ami mindenki szeret. Á la carte Kriszta VKF. felhívására készítettem. Remélem, megfelel a követelményeknek?! Számtalanszor írtam már arról, hogyha az egészséges táplálkozásról van szó, akkor én maximálisan odafigyelek. Ezúttal is rászántam néhány órácskát a tészta elkészítésére, de egyáltalán nem bántam meg, mert a boltival még köszönőviszonyban sincsenek. Egyszerű, 30 perc alatt elkészíthető, tartalmas étel, és ilyen formában még egészségesebb is! :-DD Jó étvágyat kívánok hozzá! :-)


Hozzávalók:

  • 500 g házi macaroni (fele arányban tk. tönköly és sima tönköly lisztből)
  • 900 ml tej
  • 60 g vaj
  • 4 ek. liszt ( 2 ek. teljes kiőrlésű tönkölybúza - 2 ek. tönkölybúza)
  • só, frissen őrölt bors
  • frissen reszelt szerecsendió
  • 250 g reszelt ementáli sajt
  • 60 g reszelt parmezán


Elkészítése:


A macarónit lobogó sós vízben al dentére főztem, leszűrtem, és egy tepsibe rendezgettem. A vajból, a lisztből és a tejből szokásos módon besamelmártást főzzük. Sózzuk, borsozzuk, szerecsendióval ízesítjük. Amint besűrűsödött, belekeverjük az ementáli és a parmezán 3/4-ét, majd folyamatosan kevergetve felolvasztjuk benne.A mártást a macaronira öntöttem, és egy kicsit megrázogattam a tepsit, hogy az aljára is lefolyjon. Rászórtam a maradék ementálit és a parmezánt, végül 180°C.ra előmelegített sütőbe toltam, és addig sütöttem, míg a sajt rápirult. Azonnal tálaltam.


    1 megjegyzés: