Egyéb érdekességek...rólam

2011. szeptember 1., csütörtök

Milokréma, avagy görög almakrém




Ha desszertről van szó, mi mindig az ilyen krémes, habos, gyümölcsös finomságokat részesítjük előnyben. Cipruson élő egyik blogtársamnak, Latsiának köszönhetően készíthettem el ezt a görög almakrémet (Milokréma). Már két hete elküldte nekem a receptet, készültem is rá nagyon, csak valahogy mindig elmaradt. Tegnap jutott eszembe, hogy már mióta tervezem. Szerencsére már az almafáink is kilószámra ontják a gyümölcsöket, ezért gyorsan nekiláttam. Annyira, de annyira finoooom! Biztos, hogy gyakran kerül nálunk majd az asztalra. :-D

Hozzávalók:


az almás részhez:

  • 2 kg alma
  • 2 csésze (barna nád)cukor
  • néhány csepp citromlé
  • szeletelt mandula

a krémhez:

  • 1,5 liter tej
  • 3 ek. (barna nád)cukor
  • 5 ek. kukoricakeményítő
  • 2 csomag vaníliás cukor (én ezt elhagytam, helyette 1 ek. vanília-kivonatot használtam)
  • 4 tojás sárgája

a habhoz:

  • 4 tojás fehérje
  • 2 ek. barna (nád)cukor




Elkészítése:

Az almát meghámoztam, felkockáztam, kis tűzálló tálkákba halmoztam. A cukrot néhány csepp citromlével karamellizáltam, majd az almákra öntöttem. Megszórtam szeletelt mandulával, és előmelegített sütőben 200°C-on 30 percet sütöttem. A fenti hozzávalókból - folyamatos kevergetés mellet - sűrű krémet főztem. A tojásfehérjét habosra vertem a cukorral. Amikor az alma megsült, rásimítottam a vaníliás krémet, ezután a habot habzsákkal a tetejükre nyomtam. Visszatoltam a sütőbe, hogy aranybarnára süljön. Behűtve tálaltam. 


Megjegyzés: Eredetileg egyben - egy nagyobb sütőtálban készítik - de én inkább kiporcióztam kisebb adagokba. Mindenkinek jutott 1-1 tálka belőle. A habot pedig óvatosan, habzsákkal nyomtam a tetejére, de egy kanál segítségével is nyugodtan adagolhatjátok.


4 megjegyzés: