Egyéb érdekességek...rólam

2011. szeptember 25., vasárnap

Graham briós



Az egészséges ételek kedvelőinek hoztam ma egy briós receptet, rendhagyó módon hasáb formában sütöttem, de formázhatjátok a hagyományos módon is, az élvezeti értékén ez mit sem változtat. Én vajjal, lekvárral megkenve szeretem, mert nálam a reggeli csak édes lehet, azonban krémsajttal, pástétommal megkenve is remek. Jó étvágyat kívánok hozzá! :-D


Hozzávalók:

  • 300 g liszt
  • 1 kk só
  • 76 g vaj
  • 2 nagy tojás, felverve
  • 80 ml-1 dl langyos tej
  • 4 ek. méz
  • 12 g friss élesztő
  • 1 tojás, felverve a kenéshez + házi granola (más magok a szóráshoz)




Elkészítése:


A langyos, mézes tejben felfuttatom az élesztőt. A lisztet egy nagy tálba öntöm, a sót a liszt oldalára szórom. A közepébe ütöm a két tojást, belekockázom a puha vajat, ezután beleöntöm a felfuttatott élesztőt és a maradék mézet. Hólyagos tésztává dagasztom, langyos helyen 2 órát kelesztem. Kis golyóbisokat formálok, és sorban, hasáb alakú szilikon formába rakosgatom az összeset. Ismét hagyom a brióst duplájára kelni. Megkenem felvert tojással, megszórom házi granolával, és előmelegített sütőben (190°C) kb. 30 perc alatt megsütöm. Ha teljese kihűlt, szeletelem.




Megjegyzés: Házi granola helyett megszórhatjátok más magvakkal is, a tészta pedig még finomabb, ha egy citrom reszelt héjával, őrölt fahéjjal ízesítjük. Sós feltéthez, természetesen nem kell. :-D


Forrás: Chef a családban : Graham briós recept - némi változtatással

2 megjegyzés: