Egyéb érdekességek...rólam

2012. május 12., szombat

Erdélyi padlizsánkrém...

Erdélyi padlizsánkrém...


... sokféle padlizsánkrémet kipróbáltam már, de eddig nekem a "minimalista" házi majonézzel készült ízlett a legjobban. Pirítósra vagy frissen sült péksüteményre kenve, hozzá paradicsomot eszegetve az igazi! :-)

Hozzávalók:


  • 2 nagyobb méretű padlizsán
  • 1 közepes méretű lila hagyma
  • 1 gerezd fokhagyma (opcionális)
  • só, frissen őrölt bors
  • ízlés szerint házi majonéz

házi majonéz:

  • 2 tojás sárgája
  • 1 ek. dijoni mustár
  • 1 ek. citromlé vagy fehérbor ecet
  • só, frissen őrölt bors
  • 1-1,5 dl olaj

Elkészítése:


A padlizsánokat sütőpapíros tepsire fektetem (igazából faszénen sütve a legfinomabb), megböködöm, és 200°C-os sütőben nagyjából 1 órát sütöm. Hagyom kihűlni, majd a belsejét kikapargatom, a lila-, és a fokhagymával lepürésítem. A házi majonézhez a tojásokat a mustárral, a citromlével, a sóval és a borssal - kézi vagy elektromos habverővel - addig keverem, folyamatosan csorgatva hozzá az olajat, amíg a krémes állagot el nem éri. A padlizsános masszához ízlés szerint keverek belőle. 

3 megjegyzés:

  1. Érdekes, a fokhagymát szinte mindenhol írják, pedig mifelénk - a hagyomány szerint - nem jár bele. Az tény, hogy finom lesz vele, legutóbb pl. én csupán fokhagymával ízesítettem. A kettő együtt (hagyma és fokhagyma) azonban furcsa nekem. Pedig biztos nem rossz. :)

    VálaszTörlés
  2. pont ezt akartam írni .-) anyám is erdélyi. és ő sem tesz bele soha fokhagymát, mert nem kell bele, és hagymából is csak keveset.
    ez olyan vicces, hogy a nem erdélyiek a legritkább esetben (aka gyakorlatilag soha) nem tudják h nem kell bele. és a legtöbb esetben nem hiszik el a bennszülötteknek hogy rosszul tudják (magadra ne vedd, ez csak nekem egy örök megérthetetlen dolog, gondolom azt sem hinnék el hogy egy olasz mamma jobban tudja mitől döglik a légy lasagne ügyben)

    VálaszTörlés
  3. Fokhagyma ügyben nem vagyok otthon, keverni viszont kizárólag fakanállal szoktuk, mert állítólag a fémtől rossz íze lesz. Persze úgy macerásabb :) És tényleg tűzön a legjobb, alufóliába csomagolva. Dehát az ember lánya nem rakhat tábortüzet a második emeleten, ugyebár...

    VálaszTörlés