Egyéb érdekességek...rólam

2013. november 17., vasárnap

Ropogós bőrős, csontos császár édesköménnyel, korianderrel...

Ropogós bőrős, csontos császár édesköménnyel, korianderrel...


 ... erről az ételről csak szuperlatívuszokban tudnék beszélni, annyira finom.

Lehetetlen elrontani, mivel elég zsíros nem kell attól félni, hogy kiszárad.


... isteni vasárnapi ebéd.



... a hentes bácsira kedvesen mosolyogtam és pillogtam, ezért 

volt olyan aranyos, hogy egy szép húsos, két 2 kg-os bőrös, 

csontos császárt** kiválasztott nekem a kínálatból. 

Miután hazaértem a húst megmostam, megtöröltem, 

a bőrös, zsíros részét beirdaltam. 3 ek. édesköménymagot, 

3 ek. egész koriander magot* a mozsaramban alaposan összetörtem.

A húst sóztam, borsoztam, majd a fűszerkeveréket a nyílásokba 

nyomkodtam. A maradék fűszermagot tepsibe szórtam, 

és megforgattam benne a húst. 

220°C-ra előmelegített sütőbe toltam 30 percre, majd

180°C-ra mérsékeltem a hőmérsékletet, és így sütöttem tovább 

1,5 órán keresztül. Akkor sült meg, ha nyársat beleszúrva

lé csorog ki a belsejéből, a bőre pedig ropogósra sül.

Ha a bőr színe közben nem változik aranybarnára 

növelem a hőmérsékletet, és percenként ellenőrzöm,

 míg el nem éri a kívánt színt. Ha kész, melegen

hagyom piheni 20 percig, majd szeletelem.

     


... almaszósszal,  párolt káposztával, 

salátával és burgonyapürével tálalom.



... a maradékot hidegen esszük házi gyümölcscsatnival.





** helyette hasaalja is jó

* ha valakinek nincsen édesköménymagja , nyugodtan fűszerezze a húst csak korianderrel

Ihlet: River Cottage minden napra



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése