Egyéb érdekességek...rólam

2013. november 2., szombat

Ananászos répatorta...


Ananászos répatorta 1.



 ... hétköznap  (újabban) ritkán eszem édességet, de ma valahogy megkívántam a kókusztejes kávé mellé. Szétnéztem gyorsan, mi van itthon. Volt kókuszreszelék, dió, mazsola, ananász...aztán eszembe jutott, hogy ezek az alapanyagok milyen jól passzolnának a sárgarépához...úgyhogy daráltam, reszeltem, kevertem-kavartam...és már sült is a répatorta. 



... nem szokásom magamat dicsérni, de tényleg jó lett. 
Aki nem hiszi, járjon utána!





Ananászos répatorta 2.



Hozzávalók:



  • 200 g finomra darált kókuszreszelék
  • 150 g apróra darált dió
  • 50 g nyílgyökérliszt (vagy más magőrlemény pl. mandula)
  • 2 tk. szódabikarbóna
  • 1 tk. őrölt fahéj
  • 1 tk. mézes fűszerkeverék
  • 150 g finomra reszelt sárgarépa
  • 100 g apróra kockázott friss ananász
  • 80 g csemege mazsola
  • 1 tk. frissen facsart citromlé
  • 1 citrom reszelt héja
  • 6 nagy tojás
  • 100 g nyírfacukor






Ananászos répatorta 3.



Elkészítése:



A tojásokat habosra keverem a cukorral. Hozzáadom az előzőleg összekevert száraz alapanyagokat, végül a répát, a mazsolát, a citrom reszelt héját, levét és az ananászt. A masszát tortaformába öntöm, és 180°C-on kb. egy órát sütöm. Tűpróba! Ha kihűlt, szeletelem. Tálaláskor meglocsolom kókuszkrémmel vagy csokoládé szósszal.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése