Egyéb érdekességek...rólam

2013. november 2., szombat

Kakukkfüves lilahagyma édes-ecetes szirupban...


Kakukkfüves lilahagyma édes-ecetes szirupban...



... igaz, hogy még több mint, másfél hónap van Karácsonyig, de én már nem bírok magammal: a kanapéra kucorodva, kezemben forró teával lapozgatom a karácsonyi gasztro kiadványokat és a szakácskönyv gyűjteményem kedvenc darabjait...ajándék lehetőségek után kutatva. Így került a minap a kezembe Dolce Vita: Főzd magad! című könyve, amely tele van jobbnál jobb ötletekkel. Be is jelöltem már magamnak egy-két szimpatikus receptet elkészítésre.  Az első, amit elkészítettem ez az édes-ecetes szirupban eltett lilahagyma...

A hagymalekvárt nyilván mindenki ismeri, de ha esetleg valaki már unná, a lilahagyma savanyúságként eltéve is nagyon finom például húsokhoz, sajtokhoz, szendvicsbe...

... emellett nagyon esztétikus ajándék lehet hagymakedvelő ismerőseinknek.


... nekünk nagyon bejött!


Hozzávalók:



... magamat ismerve, rögtön dupla adaggal indítottam, biztos, ami biztos...


  • 700 g lilahagyma, vékonyra felszeletelve
  • 1,2 liter víz
  • 10 ek. méz vagy nyírfacukor
  • 12 ek. fehérborecet
  • nagy csipet Himalája só
  • 2 tk. őrölt fekete bors
  • 2 ek. kakukkfű*



* sima és citromillatú kakukkfű vegyesen 
- annyira rá vagyok kattanva mostanában, 
hogy nem bírtam belőle kihagyni a citromillatú kakukkfüvet



Elkészítése:


A mézet (cukrot) és a vizet magas falú lábosban szirupnak elkezdem felfőzni. 10 percet gyöngyözve forralom, hozzáadom az ecetet, majd ismét 10 percet forralom. Hozzáadom a karikákra szeletelt lilahagymát, a fűszereket, és folytatom a főzést kb. 10-15 percig, amíg a hagyma még harapható. Forrón sterilizált üvegekbe töltöm, dunsztban hagyom kihűlni.

... jót tesz neki, ha felbontás előtt néhány napig áll...már ha kibírja valaki, hogy addig nem kóstolja meg...nem bírtam ki...persze, hogy nem...meg is lepődtem volna.



Forrás: Dolce Vita - Főzd magad!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése