Egyéb érdekességek...rólam

2012. szeptember 13., csütörtök

Sajtos, zabpelyhes tk. tönkölybúza kifli...



... pihe-puha és nagyon sajtos. Langyosan, 
kevés vajjal megkenve isteni volt vacsorára...



Hozzávalók:



  • 2 dl tej
  • 1 dl víz
  • 1 tk. méz
  • 1 ek. almaecet
  • 40 dkg tk. tönkölybúza liszt
  • 10 dkg zabliszt
  • 3 ek. finomra hengerelt zabpehely
  • 2 tk tengeri só
  • 2 dkg friss élesztő



a szóráshoz, kenéshez: 



  • 15 dkg reszelt sajt
  • 1 tojás, felverve 




Elkészítése:



A fenti sorrendben a hozzávalókat a kenyérsütőgép üstjébe pakoltam. 1,5 órás dagasztás-kelesztés programra kapcsoltam. Ha a tészta megkelt, a géppel 5 perc alatt átdolgoztattam. 11 zsemlét formáztam. Egyenként kb. 80-81 g-os gombócokat készítettem. Hagytam őket 10 percig pihenni. Nyújtófával 2 mm vastag körré nyújtottam őket. A tésztát megszórtam sajttal, majd palacsintaszerűen feltekertem, és kialakítottam a kifli formát.  Sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztattam a kifliket. Langyos helyen keltek a duplájára. Lekentem őket felvert tojással, a tetejükre pedig rászórtam a maradék sajtot. 200°C-ra előmelegített gőzös sütőben sültek nagyjából 20-25 percig.

4 megjegyzés:

  1. NAgyon guszta! Mi van ha nincs kenyérsütőőőőőm?:(

    VálaszTörlés
  2. Nyamm! 1 dl mézes, langyos tejben + 1 ek. tk lisztet hozzáadva felfuttatod az élesztőt. A liszt közepébe mélyedést készítesz, a közepébe öntöd a felfuttatott élesztőt, elkezded a többi alapanyag folyamatos hozzáadásával dagasztani a tésztát. Kb. 20 percig dagasztod. Közepesen lágy, hólyagos, de nem ragadós állagot kell kapnod. Kilisztezett kelesztőtálba teszed, letakarod. Langyos helyen hagyod kb. 1-1,5 órát kelni, aztán átdolgozod. Kinyomkodod belőle a levegőt, és formázod! :-DDD

    VálaszTörlés
  3. Ez nagyon jó!! Meg is sütöm valamikor! :)

    VálaszTörlés