Egyéb érdekességek...rólam

2012. szeptember 12., szerda

Aszalt paradicsomos, bazsalikomos teljes kiőrlésű tönkölybúza zsemle...

Aszalt paradicsomos, bazsalikomos teljes kiőrlésű tönkölybúza zsemle 1.



 ... alapvetően, ha ebédről van szó, főtt étel párti vagyok, de néha, ha éppen úgy adódik le-lecsusszan egy szendvics is.  Sokféle zsemlét sütöttem már életemben, de ezt az aszalt paradicsomos, bazsalikomos ízesítésűt még nem sikerült űberelnem... Füstölt sonkával, sajttal, zöldségekkel megpakolva...hmmm... :-)


Hozzávalók:



7 darabhoz



  • kb. 2-2,2 dl tej
  • 1 ek almaecet
  • 1 tk. méz
  • 30 g olívaolaj az aszalt paradicsom olajából
  • 6-7 db fűszeres olajban eltett aszalt paradicsom, felkockázva
  • kisebb csokor friss bazsalikom, felaprítva
  • 350 g tk. tönkölybúza liszt
  • 2 ek. búzakorpa
  • 2 dkg friss élesztő
  • 2 tk. só




Aszalt paradicsomos, bazsalikomos teljes kiőrlésű tönkölybúza zsemle 2.



Elkészítése:


A fenti sorrendben a hozzávalókat a kenyérsütőgép üstjébe pakoltam. 1,5 órás dagasztás-kelesztés programra kapcsoltam. Ha a tészta megkelt, a géppel 5 perc alatt átdolgoztattam. 7 zsemlét formáztam, ezeket sütőpapírral bélelt tepsibe raktam. Langyos helyen keltek a duplájára. Lepermeteztem őket vízzel, és mentek a 200°C-ra előmelegített gőzös sütőbe nagyjából 20 percre. Langyosan már felvágható...


3 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki. És a tetejével csinálsz valamit, vagy magától lesz ilyen rusztikus? Orsi

    VálaszTörlés
  2. Orsi! Keresztben bemetszettem a tetejét. Kösziii! :-D

    VálaszTörlés