Egyéb érdekességek...rólam

2012. szeptember 12., szerda

Citromos fügelekvár nyírfacukorral...

Citromos fügelekvár nyírfacukorral...


... a füge gyermekkorom mumusai közé tartozott 3 évvel ezelőttig. Azóta majd megőrülök érte.  Salátában, sajtban sütve, süteménybe csempészve, lekvárnak befőzve...minden formában jöhet.



Hozzávalók:




  • 1,2 kg érett füge
  • 1 citrom leve
  • 1 citrom reszelt héja
  • 7 ek.nyírfacukor
  • 1 csomag 3:1 dzsemfix vagy agar agar a paleosoknak*

* a használati utasításon lévő mennyiség


Elkészítése:


A fügét megmostam, leturmixoltam. Citromlével és reszelt citromhéjjal ízesítettem. A gyümölcsöt 3/4-ig puhára főztem, ekkor hozzáadtam a nyírfacukrot. Addig főztem, míg a cukor teljesen el nem olvadt, a lekvár egy kicsit be nem sűrűsödött. Belekevertem a dzsemfixet / agar agart, majd néhány percig bugyogva főztem. Sterilizált üvegbe töltve, száraz dunsztban hagytam kihűlni. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése