Egyéb érdekességek...rólam

2012. szeptember 8., szombat

Lisztmentes csokoládés sütemény...

Lisztmentes csokoládés sütemény 1.



... attól, hogy valaki inzulinrezisztenciában szenved, még nem kell lemondania a finom falatokról. A 160 g-os diétát betartva az étrendünkbe akár még a sütemény is belefér. Évek óta már én is e szerint élek, és higgyétek el, egy kis odafigyeléssel könnyen betartható. A lényege az, hogy naponta 160 g szénhidrátot ehetünk. 3/4 része (legalább) lassan felszívódó szénhidrát kell, hogy legyen, 1/4 része lehet gyorsan felszívódó is. Ennek a 160 g-nak a napi bontása általában a következő: 


  • reggeli: 30 g,
  • tízórai: 20 g,
  • ebéd: 50 g,
  • uzsonna: 20 g,
  • vacsora: 40 g.


Ezt a diétát ajánlják általában a cukorbetegeknek, inzulin rezisztenseknek, de azok is követhetik, akik néhány kg-tól meg akarnak szabadulni.

A Nők Lapja Konyha havonta készít az ilyen életmódot folytatóknak mintaétrendet azért, mert nehéz úgy betartani ezt a diétát, hogy változatos és egyben ínycsiklandó fogásokból álljon. A kezembe került a szeptemberi száma, gondoltam letesztelem az általuk ajánlott étrendet. 



Az ajánlott menü a következő volt:


  • reggeli: mustáros-juhtúrós mártogató zöldségekkel,
  • tízórai: fahéjas almakarika palacsintatésztában,
  • ebéd: sonkás-sajtos rakott padlizsán,
  • uzsonna: lisztmentes csokoládés sütemény,
  • vacsora: házi "csirkesonka" kenyérsalátával.


Amit tapasztaltam: mindegyik étel nagyon finom, ajánlom őket kipróbálásra. Néhány dolgot jegyeznék meg csupán. Az első az, hogy a reggeli nekem nem volt elég. Nagyon finom, tényleg, de inkább uzsonnára rágcsáltam volna el. A tízóraiig tartó időszakban alig tudtam gondolkodni, az evéstől számított 1,5 órán belül le is esett a vércukrom. Ennem kellett, pedig még nem volt tízórai idő. A másik észrevételem az, hogy az egész napra való édesség mennyisége nekem túl sok. Édesszájú vagyok nagyon, de uzsonnára már nem bírtam megenni a csokoládés süteményt. Hetente egyszer, elvétve kétszer eszem édességet, helyette inkább gyümölcsöket, gyümölcssalátát, házi műzli szeletet, tk. sós kekszeket, olajos magvakat, zabot, puffasztott amarántot, búzakorpát joghurtba vagy kefirbe keverve... Összességében az a véleményem, hogy mindegyik recept tökéletes, fel is veszem őket a repertoáromba. A kedvenceim az ebédre és a vacsorára kínált ételek voltak:egyszerűek, laktatóak és nagyon finomak. :-D


Hozzávalók:


  • 5 dkg vaj / margarin
  • 10 dkg 80%-os étcsokoládé
  • 4 tojás
  • 5 dkg nyírfacukor
  • 20 dkg mandula
  • 2 ek. kakaópor
  • 1 ek. amaretto likőr (elhagyható)
  • egy csipet só


Lisztmentes csokoládés sütemény 2.


Elkészítése:


A sütőt 200°C-ra előmelegítettem. A vajat és a csokoládét mikróban kb. 1,5 perc alatt megolvasztottam, összekevertem. A csokoládés keverékhez hozzákevertem az enyhén felvert tojásokat, a nyírfacukrot, az előzőleg késes aprítóban megdarált mandulát, a kakaóport, a likőrt és a sót. A masszát szilikonformában 20-25 percig sütöttem. Rácson hűtöttem ki, majd szeleteltem.


Isteni!


Megjegyzés: 1 szeletben kb. 7,1 g szénhidrát van.


Forrás: Nők Lapja Konyha 2012. szeptember

3 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki! Mandula-csoki nyerő páros:) Egy kérdés: a hozzávalóknál van egyszer 20 dkg mandula, majd 20 dkg darált mandula is. A leírásban darálod a mandulát. Akkor most ez hogy van? Mennyi mandula kell bele?

    VálaszTörlés
  2. Köszi, Moha! Én írtam kétszer...:-(

    VálaszTörlés