Egyéb érdekességek...rólam

2012. szeptember 4., kedd

Szilvadzsem mézeskalácsfűszerrel és vörösborral...




... egy kis Karácsony az őszben.



" A lehetetlen csupán egy szó, amellyel a kisemberek dobálóznak, mert számukra könnyebb egy készen kapott világban élni, mint felfedezni magukban az erőt a változásra.
A lehetetlen nem tény, hanem vélemény. A lehetetlen nem kinyilvánítás, hanem kihívás. A lehetetlen lehetőség. A lehetetlen múló pillanat.
A lehetetlen nem létezik..."


Hozzávalók:


  • 7 kg érett szilva, kimagozva
  • 5 dl testes vörösbor
  • 1 és 1/4 csomag mézeskalácsfűszer
  • 3 kg cukor - nyírfacukorból 1,5 - 2 kg körüli mennyiség szükséges (ízlés szerint)
  • 6 csomag 3:1 dzsemfix vagy agar agar a paleosoknak*
     
     
     
     
     
     
 *a használati utasításon lévő mennyiség


Elkészítése:


A szilvát megmostam, kimagoztam. Egy nagy fazékban folyamatos kevergetés mellett feltettem főni (vigyázzunk, hamar lekapja!). Belekevertem a vörösbort és a mézeskalácsfűszert, leturmixoltam. Amikor már kellően megfőtt a gyümölcs hozzáadtam a cukrot, majd 45 perc elteltével a dzsemfixet is. A továbbiakban a dzsemfix utasításai szerint jártam el. A dzsemet sterilizált üvegekbe töltöttem, majd száraz dunsztban hagytam kihűlni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése