Egyéb érdekességek...rólam

2012. szeptember 1., szombat

Apátfalvi kőttes...



Apátfalvi kőttes 1.



... nézzétek el nekem, de erről a kelt tésztáról csak ódákat lehet zengeni. Egyszerűen bámulatos! Pihe-puha, foszlós. Maga a tökéletesség, és ezt most túlzások nélkül mondom.Öröm volt vele dolgozni, és még nagyobb öröm volt nézni, ahogy a család minden tagja - elismerő pillantásokkal - szorgosan majszolta a bableveshez. :-DD


Igyekeztem sok fényképet készíteni, hogy ti is gyönyörködhessetek benne...




Apátfalvi kőttes 2.



Hozzávalók:


  • 70 dkg finomliszt
  • kb. 5 dl tej
  • 2 tk. só
  • 1 tk. méz
  • 3 dkg friss élesztő
  • 3 ek. lágy zsír pl. kacsa


a kenéshez:


  • olvasztott zsír



Apátfalvi kőttes 3.



Elkészítése:


Ennél a kelt tésztánál nagyon fontos a kidolgozás, úgyhogy aki kézzel akarja dagasztani, az készítse az ujjait, mert kemény menet lesz. Szokás szerint, én a könnyebb megoldást választottam, mert a dagasztást és a kelesztést is a kenyérsütőgépemre bíztam. No, nem azért, mert lusta vagyok, hanem időspórolás végett. A receptet Limaránál találtam (nála nézhettek fázisfotókat is). Mindenben az ő utasításait betartva jártam el.




Apátfalvi kőttes 4.



A zsír kivételével - először a folyékony, majd a száraz - hozzávalókat a kenyérsütőgépem üstjébe pakoltam. Lágy tésztát dagasztottam. Kikapcsoltam a gépet 15 perc után, és hagytam a tésztát 20 percig pihenni. Visszakapcsoltam, és a géppel 10-15 perc alatt beledolgoztattam a zsírt.. Langyos helyen duplájára kelesztettem. Lisztezett deszkára borítottam. Nem kell ellapogatni, elég hagyni, hogy magától elterüljön a tészta. 2 ujjnyi csíkokat vágtam a széléből, ezeket pedig négyzetekre. A négyzeteket zsemleformára igazítottam. 




Apátfalvi kőttes 5.


Egy nagyobb tepsit kibéleltem szilikonos sütőpapírral (ebbe nem ragad bele a tészta), és nem túl szorosan, ebbe rakosgattam a gombócokat. Egyesével lekentem őket olvasztott zsírral. Letakarva - 30-40 perc alatt - keltek a duplájára. 200°C-ra előmelegített sütőbe téve 30 perc alatt sültek aranybarnára. Langyosan, valamilyen tartalmasabb leves mellé...maga a mennyország! :-)



Forrás: Limara


2 megjegyzés:

  1. Mézi!
    Van ám apátfalvi MÉZES pogácsa is! Sajnos nem tudom a receptjét. De biztosan ki lehet deríteni, ha érdekel.

    VálaszTörlés
  2. Macus, naná, hogy érdekel! Megpróbálom kideríteni... :-D

    VálaszTörlés