Egyéb érdekességek...rólam

2012. szeptember 9., vasárnap

Sajtos, szezámmagos teljes kiőrlésű rúd...


Sajtos, szezámmagos teljes kiőrlésű rúd 1.




 ... ami nem más, mint a családunk kedvenc sajtos rúdja reformosítva. Uzsonnára vagy tízóraira ajánlom egy-két szem gyümölccsel kiegészítve! Nagyon puha, omlós! :-D




Hozzávalók:



  • 200 g Graham liszt
  • 200 g zabpehelyliszt
  • 30 dkg vaj vagy margarin
  • 1 kk. sütőpor
  • 1 ek. só
  • 6 ek. szezámmag + a szóráshoz
  • 25 dkg reszelt sajt
  • 5-6 ek. tejföl
  • 1 egész tojás a kenéshez




Sajtos, szezámmagos teljes kiőrlésű rúd 2.



Elkészítése:



A a sütőporral, a sóval és a szezámmaggal elkevert liszteket a margarinnal elmorzsoltam, a sajt felét a tésztába tettem és a tejföllel összedolgoztam. Ha a tészta megkívánja, még 1 ek. tejfölt tegyünk bele. Pihentetés nélkül kinyújtottam, kb. 1,5 cm vajtagra. Derelyevágóval kb. 1,5 cm széles, 7-8 cm hosszú csíkokra vágtam. A tetejüket megkentem felvert tojással, megszórtam a maradék sajttal, szezámmaggal. 180°C-on kb. 15-20 perc alatt sülnek meg. Légmentesen záródó dobozban sokáig eláll.



2 megjegyzés:

  1. Szia Mézigörl! Az lenne a kérdésem, hogy már én is paleózom, néha eszem zabpehelylisztet, de sima lisztet már egyáltalán nem. Ebben a receptben mivel helyettesítenéd a Graham lisztet? Tejföl helyett gondolom lehet beletenni kókusztejszínt, de mivel csinálnád a zabliszt mellett, hogy ne kelljen bele tojás? Van erre valami mód szerinted? :-) Előre is köszi a választ! Tündi

    VálaszTörlés
  2. Tündi, én inkább ezt készíteném el. A fenti receptben sok a nem paleo alapanyag, nem is tudom hirtelen mivel lehetne őket helyettesíteni. Ez a recept viszont biztosan sikerülni fog: http://mezesfinomsagok.blogspot.hu/2013/11/paleo-ropi.html

    VálaszTörlés