Egyéb érdekességek...rólam

2012. szeptember 2., vasárnap

Császárzsemle...

Császárzsemle...



... a család apraja-nagyja oda van a frissen sült péksüteményekért, ezért gyakran lepem meg őket finomabbnál finomabb darabokkal. Ma a császárzsemle került terítékre ... libazsírral felturbózva! Pihe-puha...öröm beleharapni. :-D




Hozzávalók:



6 darabhoz



  • 125 ml víz
  • 110 ml tej
  • 1 tk. almaecet
  • 25 g libazsír
  • 350 g liszt
  • 1,5 dkg  friss élesztő
  • 1 tk. só


Elkészítése:


A fenti sorrendben a hozzávalókat a kenyérsütőgép üstjébe pakoltam. Dagasztás-kelesztés programon közepesen kemény tésztát dagasztattam, a duplájára kelesztettem. Miután a tészta megkelt, a géppel átdolgoztattam. 6 részre osztottam. Minden darabot gömbölyítettem, majd 10 percig pihentettem. Ezután egyesével kb. 45 cm hosszú rudakat sodortam belőlük két részletben. Sodortam rajtuk, majd félretettem pihenni pár percre, ezalatt a sikérszálak tovább nyúlnak, így megint könnyű lesz sodorni, a tészta nem fog szakadni. A sodráshoz épp csak annyira kell lisztezni a felületet, hogy ne ragadjon rá a tészta. A formázáshoz először egy laza csomót kötöttem. A jobb oldalon lelógó tésztaszálat kicsit hátrafelé húzva a tészta alá hajtottam és a közepén áthúztam. Megfordítottam a tésztát és a maradék lelógó szálat is átbújtattam. (Fázisfotók Limaránál) Sütőpapírral bélelt tepsire ültettem őket. Letakarva, langyos helyen keltek a duplájukra. Lekentem őket tojásfehérjével, a tetejükre len-, és szezámmagot szórtam. 200°C-ra előmelegített sütőben sültek kb. 20 perc alatt szép pirosra.



 Forrás: Limara péksége


Nosztalgia:





Saláta mozzarella golyókkal, grillcsirke darabokkal 
  

    Nincsenek megjegyzések:

    Megjegyzés küldése