Egyéb érdekességek...rólam

2012. június 30., szombat

Őszibarackos, ringlós crumble...

Őszibarackos, ringlós crumble...


... ebben a kánikulában ennél a könnyed, gyümölcsös édességnél jobbat el sem tudnék képzelni! Érdemes kipróbálni! :-D


Hozzávalók:


a morzsához:


  • 15 dkg Graham liszt
  • 5 dkg zabpehely 
  • 5 dkg méz
  • 10 dkg vaj

a gyümölcsös részhez:

  • 500 g ringló
  • 500 g őszibarack
  • ízlés szerint méz vagy barna cukor
  • fél citrom leve
  • 0,5 dl rozé 

a tálaláshoz:



  • vaníliasodó, vaníliafagyi, tejszínhab, créme fraiche  stb.




Elkészítése:


Először a morzsát készítjük el. A kockákra vágott hideg vajat gyorsan elmorzsoltam a liszttel, a zabpehellyel, a mézzel és a sóval. Akkor jó, ha morzsás, darabos lesz a végeredmény! Előmelegítettem a sütőt 180°C-ra, a megtisztított, felkockázott őszibarackot és a kimagozott ringlót egy nagyobb kivajazott sütőtálba szórtam. Meglocsoltam mézzel, citromlével, borral rászórtam a morzsát, végül az előmelegített sütőbe toltam, és nagyjából 30 percig sütöttem. Pár percet hagytam hűlni, majd vaníliasodóval tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése