Egyéb érdekességek...rólam

2011. május 19., csütörtök

Epres-rebarbarás crumble




Szerintem ez az az édesség, amit egyszerűen nem lehet megunni. Bármilyen gyümölcs remekül passzol hozzá, de nekem akkor is a kissé pikáns, savanykás epres-rebarbarás a kedvencem. :-DD Korábban feltettem már a blogra az almás-körtés, őszies változatát, most is ezt a receptet vettem alapul, csak egészségesebbé tettem a hozzávalóit. Aki még esetleg nem készített volna crumble-t, mindenképpen próbálja ki! Kihagyhatatlan! :-D

Hozzávalók:


a morzsához:

  • 15 dkg teljes kiőrlésű tönkölybúzaliszt
  • 5 dkg zabpehely 
  • 5 dkg méz vagy barna cukor
  • 10 dkg vaj
  • ízlés szerint fahéj

a gyümölcsös részhez:

  • 500 g eper
  • 500 g rebarbara, kb. 1,5 cm-es darabokra vágva
  • ízlés szerint méz vagy barna cukor

a tálaláshoz:

  • vaníliasodó, vaníliafagyi, tejszínhab stb.

Elkészítése:


Először a morzsát készítjük el. A kockákra vágott hideg vajat gyorsan elmorzsoltam a liszttel, a zabpehellyel, a cukorral (mézzel), a fahéjjal és a sóval. Akkor jó, ha morzsás, darabos lesz a végeredmény! Késes robotgéppel, ha van, érdemes dolgozni, utána pedig egy kicsit kézzel összenyomkodni a tésztát. Előmelegítettem a sütőt 180°C-ra, a megtisztított, felvagdosott rebarbarát és epret egy nagyobb kivajazott sütőtálba szórtam. Meglocsoltam mézzel (vagy megszórtam barna cukorral), rászórtam a morzsát, végül az előmelegített sütőbe toltam, és nagyjából 30 percig sütöttem (vagy addig, amíg egy kicsit megpirul a morzsa teteje). Pár percet hagytam hűlni, majd vaníliasodóval tálaltam.


Korábbi crumble receptem:

4 megjegyzés:

  1. Legközelebbi desszert ez lesz. pont nézegettem a rebarbarát, milyen nagy levelei vannak.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon-nagyon finom lehetett!! Van saját rebarbarám, csak időm nem volt még sütni belőle, de már nem húzom sokáig, ilyen csodás látvány után.:)

    VálaszTörlés
  3. Olyan régen jártam itt, és mennyi minden finomságot elszalasztottam :(
    Nagyon jól néz ki ez is, és a cukkinis fetás pite is nagyon tetszik.

    VálaszTörlés
  4. Finom lehet!Még sosem jutottam rebarbarához.Meg fogom nézni Pécsen a vásárcsarnokban is.

    VálaszTörlés