Egyéb érdekességek...rólam

2011. május 28., szombat

Aszalt paradicsomos, lila hagymás foccacia



Az esti borozgatások, sörözgetések vagy akár a nyári grillezések (szerintem) elmaradhatatlan étele a focaccia. Én - személy szerint - a pizzánál sokkal jobban szeretem. Ezerféleképpen variálható, és hipp-hopp elkészíthető, és nem feltétlenül kell hozzá mesterszakácsnak lenni. Mindig Dolce Vita receptjét használom, nekem nagyon bevált. Aki esetleg még soha nem próbálta volna, készítse el, mert kihagyhatatlan! Szerintem langyosan a legfinomabb! :-DD


Hozzávalók:

  • 40 dkg BL 80-as fehérliszt, 
  • 10 dkg durumliszt (ha nincs, akkor a teljes mennyiség BL 80-as legyen), 
  • 3,5 dl víz, 
  • 1 evőkanál méz, 
  • 7gr szárított élesztő (nálam a DM-ben kapható Alnatura), 
  • 2 evőkanál olívaolaj (nálam az aszalt paradicsom olajából)
  • durva tengeri só, bors
  • olívaolaj (az aszalt paradicsoméból)
  • 4 közepes lila hagyma
  • kakukkfű

Elkészítése:


A szárított élesztőt és 1 evőkanál lisztet 1 dl mézes vízben felfuttatunk (azaz "gyorskovászt" készítünk).  A liszt közepébe mélyedést készítünk, beleöntjük a felfutott élesztőt, és a víz fokozatos hozzáadásával elkezdjük dagasztani. Belecsorgatjuk a 2 evőkanál olajat, ízlés szerint sózzuk, és hólyagos tésztává dagasztjuk. Kelesztőtálban 4 órán át kelesztjük, egyszer közben átgyúrjuk. 3 felé vesszük, mindegyik tésztabucit lisztezett deszkán vékonyra nyújtjuk. A kerek pizzasütő formákat kiolajozzuk, beleegyengetjük a kinyújtott tésztát. Megkenjük olívaolajjal, sózzuk, picit borsozzuk, ízlés szerint megszórjuk aszalt paradicsom darabokkal, lila hagymával és kakukkfűvel. Langyos helyen pihentetjük (én úgy 10-15 percet szoktam), ha úgy szeretjük, hogy egy kicsit vastagabb a tészta. 250C-ra előmelegített sütőbe toljuk és kb. 15 perc alatt megsütjük.

5 megjegyzés:

  1. Nem tévedés: "4 órán át dagasztjuk"?

    VálaszTörlés
  2. De, bocsi..."kelesztjük". Köszi az észrevételt! :-)

    VálaszTörlés
  3. Finom nagyon.Amikor az ember ráér nagyon csak akkor álljon neki, mert időigényes, de megéri a rááldozott időt.:-)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szeretem a focacciát, guszta nagyon!Mézi, kérhetem, hogy a blogom linkjét cseréld át az újra :) Köszönöm előre is!

    VálaszTörlés