Egyéb érdekességek...rólam

2011. május 22., vasárnap

Epres-rebarbarás torta


Még javában tart az eper és a rebarbara szezonja, így én is igyekszem kihasználni, és a lehető legtöbb módon felhasználni. A süti eredetijét Reni alkotta meg, én azonban egy kicsit változtattam rajta. Került bele tönkölybúza, méz és friss eper is.

Tálaláskor el tudok képzelni hozzá lazán felvert tejszínhabot, fagyit, esetleg mézzel és fahéjjal ízesítettet krémes görög joghurtot is! Nálunk nem utoljára készült, az biztos! :-DDD 

Reninek (Az élet napos oldala) pedig köszönöm! :-D

Hozzávalók:


egy 24 cm-es tortaformához

  • 125 g teljes kiőrlésű tönkölybúza liszt
  • 125 g sima liszt
  • 100 g olvasztott vaj
  • 140 g méz
  • 60 g barna nádcukor
  • 1 tojás
  • 250 g joghurt
  • 50 g tejföl
  • 1 tk. szódabikarbóna
  • 1 tk. fahéj
  • 2 marék eper
  • 4 marék rebarbara

Elkészítése:
 
A tojást habosra keverjük a mézzel és a cukorral, majd folyamatosan hozzácsorgatjuk az olvasztott vajat is. Belekeverjük a tejfült, a joghurtot és a sóval, a fahéjjal és a szódabikarbónával elkevert lisztet. Legvégül hozzáadjuk a rebarbarát és az epret. Szilikonformába töltjük, és 180°C-on kb. 35 percig (vagy tűpróbáig)sütjük. Ha kihűlt tortatálra helyezzük, és fahéjas porcukorral hintjük.





    6 megjegyzés:

    1. Nagyon finom lehetett, viszem is a receptet magammal. Én egy kis tejszínhabbal kérném, ha lehetne.:))

      VálaszTörlés
    2. Oh megint rebarbara, eper!A rebarbarát most már nekem is ki kellene próbálnom.

      VálaszTörlés
    3. Még soha nem ettem rebarbarát. Ez a torta nagyon extrának tűnik! Biztos fincsi volt!

      VálaszTörlés
    4. Nagyon szép tortát készítettél! Nem tudom elkébzelni mihez hasonlíthat a rebarbara íze?

      VálaszTörlés
    5. Már Reninél is néztem, nagyon jó lett a Tiéd is! Nekem is kellene készítenem valami hasonlót, nagyon érik már a dolog.

      VálaszTörlés