Egyéb érdekességek...rólam

2013. április 6., szombat

Almás, pudingos háromszögek...


Almás, pudingos háromszögek 1.




...a kertünkben rengeteg almafánk van, amiken minden évben bőséges a termés, ezért bőven marad belőlük még kora tavaszra is. Ilyenkor már nem annyira guszták, de meghámozva, felkockázva, élesztős leveles tésztába sütve ezek a szottyos darabok a legtökéletesebbek. A reggeli, tízórai, esetleg a délutáni kávé vagy ebédidőben egy tartalmasabb leves mellett nálunk mindig nagy sikert aratnak. 

   

Jó étvágyat kívánok hozzá!




Hozzávalók:




12 nagyobb méretű háromszöghöz




  • 8 közepes méretű alma, meghámozva
  • 3-4 ek. barna nádcukor
  • 3-4 ek. méz
  • ízlés szerint őrölt fahéj
  • ízlés szerint őrölt gyömbér
  • 1 citrom reszelt héja 
  • 1 marék mazsola (opcionális)
  • 1 vaníliarúd kikapargatott magjai vagy 1 ek. vanília-kivonat
  • 1/2 csomag vaníliás pudingpor
  • 1,5 dl almalé, édes fehérbor vagy víz*



* ha rám hallgattok, fehérborral készítitek!




Almás, pudingos háromszögek 2.




továbbá:



  • 2 csomag előre kinyújtott, élesztős, leveles tészta (800 g)
  • 1 tojás, felverve




Almás, pudingos háromszögek 3.




Elkészítése:




Az almákat meghámoztam, felkockáztam, lábosba tettem a mazsolával együtt. A fűszerekkel és a reszelt citromhéjjal ízesítettem. Közepes lángon puhára főztem, de nem pépesre. A fehérbort kikevertem a pudingporral, és folyamatosan kevergetve besűrítettem vele az almás keveréket. Hagytam teljesen kihűlni.

A deszkámat alaposan beliszteztem, a tésztát óvatosan kicsomagoltam, ráterítettem. Éles késsel hat négyzetre osztottam. Minden négyzet közepébe két evőkanál tölteléket tettem. A tésztaszéleket megkentem tojással, háromszög alakúra hajtottam. A széleket villával alaposan lenyomkodtam, hogy ne folyjon ki a töltelék. A háromszögek tetejét alaposan megkentem tojással. Villával megböködtem mindegyiket, hogy a tészta ne púposodjon annyira fel. Sütőpapíros sütőlemezen, 180°C-ra előmelegített sütőben sültek aranyszínűre. Tálalás előtt megszórtam őket fátyolnyi vaníliás porcukorral.




Langyosan a legfinomabbak!





1 megjegyzés:

  1. Ez nagyon finom lehet. Kisfiam erre mondaná - Na ide vele, de gyojsan. (3 éves) imádja az almásat :)

    VálaszTörlés