Egyéb érdekességek...rólam

2013. március 31., vasárnap

Narancsos galette...

Narancsos galette 1.




... vagy narancs galette.


 ... az egyik húsvéti apró sütink.


Hozzávalók:



  • 30 dkg vaj
  • 30 dkg darált dió
  • 30 dkg liszt
  • 20 dkg porcukor
  • 30 dkg kandírozott narancshéj
  • 16 db tojásfehérje
  • 20 dkg kristálycukor



a töltéshez:


  • sárgabaracklekvár


a díszítéshez:


  • 10-15 dkg étcsokoládé, vízgőz felett felolvasztva



Narancsos galette 2.


Elkészítése:



Kimérem az anyagokat, átszitálom a lisztet. Előkészítem az eszközöket. A vajat kicsit felmelegítem, és a porcukorral habosra keverem, közben a tojásfehérjét a kristálycukorral habosra keverem. A vajas masszához adom az apróra vágott kandírozott narancshéjat, majd összekeverem a tojásfehérjével. Vigyázok, nehogy a habot összetörjem A darált diót és a lisztet összekeverem, majd fokozatosan a már meglévő masszához adom. Aki szeretné, egy kevés piros ételfestékkel megszínezheti. A bekevert tésztát nyomózsákba töltöm és sima csővel a sütőlemezre nyomom. Villával kissé szétterítem. 180°C-ra előmelegített sütőben készre sütöm. Miután megsütöttem baracklekvárt nyomok a közepébe és összeragasztom az aljukat a tetőkkel figyelve arra, hogy azok passzoljanak egymáshoz. Miután megtöltöttem, szorosan egymás mellé rakom őket, és meglocsolom vékonyan csokoládéval.



Forrás: Cukrászsütik blog



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése