Egyéb érdekességek...rólam

2013. március 22., péntek

Hokey Pokey...


Hokey Pokey...


... bírom Nigella Lawsont: a könyveit, a TV műsorait, 
azt, ahogyan él, és amilyen intenzitással főz. 
Ezt az édesség receptet is tőle kölcsönöztem.
Nálunk törökméz néven fut. 


... kávé mellé nagyon finom!


Hozzávalók:


  • 10 dkg cukor
  • 4 ek. goldenszirup vagy méz
  • 1,5 tk. szódabikarbóna



Elkészítése:


Az első lépés, hogy mindent pontosan kimérünk, és magunk mellé készítünk, mert gyorsan kell dolgoznunk. Egy kisebb méretű tepsit kibélelek sütőpapírral, azért, hogy a massza ne ragadjon az aljára. Ezt a lépést semmiképpen se felejtsétek el, mert ha kimarad, idegességetekben nagyon csúnyán fogtok beszélni. Egy közepes méretű lábosban a mézet alaposan összekeverem a cukorral, és közepes lángon elkezdem karamellizálni. Közben már nem kevergetem, csak rázogatom, hogy a karamell mindenhol egyenletes színű legyen. Amikor már szép halványbarna, elzárom alatta a lángot, és villámsebességgel belekeverem a szódabikarbónát. Azonnal a sütőpapírra öntöm, és hagyom, hogy megszilárduljon. Ha megszilárdult, széttördelem és légmentesen záródó dobozban tárolom.


... ajándéknak is tökéletes!


2 megjegyzés:

  1. Szia!
    Én is szeretem a receptjeit, ezt már el is készítettem. A receptet elírtad, a cukor helyet is méz szerepel:-))

    VálaszTörlés
  2. Kata, köszönöm, látod, milyen figyelmetlen vagyok?! ;-)

    VálaszTörlés