Egyéb érdekességek...rólam

2011. április 9., szombat

Ricottás-sárgabarackos pite


Végre elért engem is a tavaszi hangulat, ennek jegyében készült ez a ricottás pite. Persze még nincs itt a sárgabarack szezonja, de mindenképpen szerettem volna gyümölcsöt tenni bele. 
Fontos számomra az egészséges táplálkozás, így a tésztája tönkölyliszttel, a töltelék pedig mézzel készült. Könnyű, egészséges desszert, ami ráadásul még finom is! :-)) 

Hozzávalók: 


a tésztához:

  • 20 dkg tönkölybúzaliszt + a nyújtáshoz
  • 10 dkg margarin
  • 5 ek. méz
  • csipet só
  • 1 tojás sárgája

a töltelékhez:

  • 500 g ricotta
  • 1 citrom reszelt héja + 1 ek. leve
  • 3 tojás fehérje
  • 2 tojás sárgája
  • 250 g sárgabarack (friss vagy konzerv)
  • 15 ek. méz
  • 1 ek. vanília-kivonat

Elkészítése:
1. A tészta elkészítéséhez a lisztet és a sót elkevertem, hozzácsipkedtem a margarint, és a kettőt összemorzsoltam.

2. Ezután a tojássárgáját és a mézet hozzáadva omlós tésztát gyúrtam belőle.

3. Folpackba csomagolva hűtőbe tettem, amíg elkészítettem a tölteléket.

4. A ricottát, a mézet, a tojások sárgáját krémesre kevertem, majd hozzáadtam a vaníliát, a citrom reszelt héját és 1 evőkanálnyi levét is.

5. 3 tojásfehérjét egy csipet sóval kemény habbá vertem, majd a túrós részbe forgattam a negyedekbe vágott sárgabarackokkal együtt.

6. A tésztát lisztezett felületen akkora kerek lappá nyújtottam, hogy egy 26 cm-es piteformát ki tudjak bélelni vele. A kivajazott formába egyengettem, és megböködtem egy villával.

7. A túrós masszát a formába öntöttem, és 160°C-ra előmelegített sütőben kb. 40 percig sütöttem.

8. Tálaláskor félbevágott barackokkal és tejszínhabbal díszítettem.


Forrás: Az ötlet a Nők Lapja Konyha 2011. márciusi számából való - változtatásokkal

    5 megjegyzés:

    1. Tetszik nagyon. Biztos finom lett.

      VálaszTörlés
    2. Gyönyörű fénykép!Csábít,hogy elkészítsem!:-)

      VálaszTörlés
    3. Nem csak finom, de gyönyörű is

      VálaszTörlés
    4. Ez a pite a csodák palotájában is előkelő helyen lenne. De inkább a tányéromon nézne ki a legjobban.

      VálaszTörlés
    5. Lányok! Köszönöm!

      Foodafok! Ezen most tényleg jót mosolyogtam! Aranyos vagy! :-D

      VálaszTörlés