Egyéb érdekességek...rólam

2011. április 10., vasárnap

Mézes vaníliakrémmel töltött képviselőfánk




Amikor még a konyhai pályafutásom legelején voltam, a szárnyaimat bontogattam, ne kérdezzétek, hogy miért, megpróbálkoztam a képviselőfánk elkészítésével. Mondanom sem kell, hogy teljes kudarcba fulladt a vállalkozásom. Akkor még szinte semmit sem tudtam a sütéséről-főzésről (remélem azért azóta valamelyest fejlődtem?! :-D). Nem is csoda, hogy lapos, csúnya, fánknak egyáltalán nem nevezhető valamiket kaptam:-((. Persze nem vesztek kárba azért, nálunk ugyanis minden elfogy: az éhes, haspók manócskáim meggylekvárba mártogatva szépen befalatozták őket. Ez a teljes konyhai csőd a "képviselőfánk készítési" kedvemet egy időre azért visszavetette. A "NAGY MUMUS KÉPVISELŐFÁNK" témát egy jó ideig pihentettem. Mivel a régi sütemények közül ez az egyik nagy kedvencem, és mert akaratos, csak azért is megcsinálom természet vagyok, addig kutattam, amíg Beccánál nem találtam egy tökéletes receptet. Meg is sütöttem, és most végre a blogra is felteszem. Először mézes vaníliakrémmel töltöttem meg. Később szépen sorjában a többi kedvenc töltelékemet is megmutatom nektek. Szóval készítsétek az ízlelőbimbóitokat a képviselőfánk áááááradatra!!! :-DD

És mert a piros (a fekete mellett) az egyik kedvenc színem, meg persze oda vagyok a pöttyös cuccokért, ezért gondoltam - a képviselőfánk projektem sikerének alkalmából  - legyen a dekoráció is vidám, piros - fehér pöttyös.

Aki még nem próbálkozott a képviselőfánk elkészítésével, vagy kudarcot vallott netán, az mindenképpen próbálja ki, mert ez a recept tényleg jó, könnyű megcsinálni (először magam sem hittem el, hogy sikerült). 

Becca, neked pedig köszönöm, hogy közzé tetted a receptet! :-D


Hozzávalók:
 
 
tésztájához: 
 
  • 1,5 dl víz 
  • 1,5 dl étolaj 
  • csipet só 
  • 1 cs. vaníliás cukor 
  • 15 dkg liszt 
  • 4 nagy tojás



Elkészítése:


1. Azzal kezdem, hogy bekapcsolom a sütőt 225 fokra, gáz esetében a maximumra. Amíg felmelegszik, addig előkészítem a tésztát.
 
2. Odateszem egy fazékban a vizet, olajat, sót, vaníliáscukrot. Amikor forr, beleöntöm a lisztet, lehúzom a tűzről, jól elkeverem, majd vissza a tűzre, és kb. 1 percig kevergetem. Kicsit le fog tapadni, de majd feláztatható.
 
3. Kicsit félreteszem, hogy hűljön, kevergetem, 1-2 percig mindössze. Addig előveszem a robotgépet, de az állványa nélkül, csak úgy kézzel fogom használni.
 
4. Belekeverem a géppel az első tojást. Azután a másodikat, harmadikat, negyediket, mindet külön-külön jól elkeverem, addig, amíg sima nem lesz.
 
5. Előveszek egy nagy gáztepsit, kibélelem sütőpapírral (legjobb a szilikonos), majd vizes kézzel (tálba öntök vizet, és abba vizezem folyamatosan) 3x4 gombócot gyúrok (összesen 12 darabot; én vizes kézzel formáztam, mert szerintem úgy könnyebb), és elosztom arányosan a tepsin.
 
6. A kezemet bevizezem, és megspriccelem 2-3-szor a tepsit és a tésztagombócokat.
 
7. Beleteszem a forró sütőbe a tepsit, és mostantól pontosan FÉL ÓRÁIG nem nyitom ki! De tényleg tilos kinyitni, mert különben összeesnek!!!
 
8. 5 perc után leveszem a hőfokot 210-205 fokra, és figyelem, milyen szépen nőnek.
 
9. Végül kiveszem a hatalmasra nőtt, gyönyörű fánkokat, levágom a kalapjukat és megtöltöm krémmel.
 
10. Tejszínhabot nyomok a tetejére, majd ráteszem a kalapját. Tálalás előtt porcukrozhatjuk. Én csak a fotó kedvéért szórtam meg.


A krém elkészítése:


3 dl tejet felforralok, ízlés szerint mézet (kóstolj), 1 ek. vanília-kivonatot, 4 tojás sárgáját, 1 csomag vaníliás pudingot és 2 ek. lisztet jól kikeverek 3 dl tejjel, és a forró tejhez öntöm, megfőzöm. Közben a 4 tojás fehérjét keményre felverem egy csipet sóval. Óvatosan hozzákeverem 2 részletben a sárga krémhez. Kicsit hűlni hagyom (közben nem kevergetem), és megtöltöm a képviselőfánkokat.

13 megjegyzés:

  1. Tökéletes lett!
    Az étkészlet miatt meg esz a penész!!! :DDD

    VálaszTörlés
  2. na mert a pöttyös az igazi.
    de a felszolgált darab sem semmi.

    VálaszTörlés
  3. Finom lehet a mézes krém!Az étkészletre hol tettél szert Mézi?

    VálaszTörlés
  4. Közben már a Gasztroshopban láttam is a pöttyösöket.
    Pécsen volt egy bolt ahol lehetett vásárolni, de megszűnt.
    Én a szegedi Hidi-vásárban vettem pár darabot.

    VálaszTörlés
  5. De édes ez a pöttyös porcelán garnitúra... Nekem csak bögrém van. És persze a francia krémes is csábító...:o)

    VálaszTörlés
  6. Gyönyörű minden, de a pöttyös szett az nagyon tetszik.

    VálaszTörlés
  7. Gyönyörű a képviselőfánk!!!! Profi cukrászokat megszégyenítő! A készlet meg tündéri! Szívből gratula!

    VálaszTörlés
  8. Irtó jól néz ki, szuper jók a fotók is!
    Kérlek, nézz be hozzám! ;-)

    VálaszTörlés
  9. ÁÁÁÁ ez a készlet és ez a fánk valami csodálatos

    VálaszTörlés
  10. Nem találok szavakat, ez az étkészlet csodás és hát a fánk =) imádom.

    VálaszTörlés
  11. Lányok! Mindenkinek köszönöm a kedves szavakat! Igazán jól esik!

    Nelli! A pöttyös szettet Budán vettem a Déli pu. mellett, sajna már nem emlékszem a bolt nevére, de a gasztoshopban Puffinéknál is találsz ilyeneket! :-DDD

    VálaszTörlés
  12. Én is imádom a pöttyös készletem, páromtól kaptam egyszer karácsonyra :) Nagyon szépek lettek a fotóid, meg gondolom a süti is finom volt!

    Szeretnélek meghívni egy játékra Mézigörl, ha van kedved. A részletekért látogass el hozzám!

    VálaszTörlés