Egyéb érdekességek...rólam

2012. március 4., vasárnap

Pain-paillasse...



...azaz svájci gyökérkenyér, vagy valami ahhoz hasonló. Számtalan változata létezik, én ezúttal Graham-lisztből sütöttem. Kiváló szendvics-, és bruchetta alap, emellett ideális állandó időhiányban küszködőknek, mert tényleg kevés munka van vele. Este, vagy reggel összekeverjük a hozzávalókat, 12 óra pihenés, formázás, még 1 óra pihenés, sütés, és már ehetjük is. Az ízesítésének pedig csak a képzeletünk szabhat hatát... 


Hozzávalók:

  • 250 g Graham-liszt
  • 4,5 g szárított élesztő pl. Alnatura a DM-ből
  • 4 ek. olívaolaj
  • 225 ml langyos víz
  • 1 tk. só
  • mák és szezámmag a szóráshoz

Elkészítése:


A hozzávalókat kelesztőtálba téve fakanállal csomómentesre keverem. Nem kell megijedni, nagyon lágy tésztát kapunk Ráteszem a tál tetejét, és 12 órát, szobahőmérsékleten kelesztem. Alaposan lisztezett deszkára borítom, átgyúrom. Egy nagyobb tepsit sütőpapírral kibélelek, a tésztát ráhelyezem, hosszúkás alakot formázok, amit többször megtekerek. Tiszta konyharuhával letakarva újabb 1 órát pihentetem. A sütőt 190°C-ra előmelegítem (a sütő aljába egy kisebb tepsibe vizet öntök, hogy gőz keletkezzen), a kenyeret vízzel lespriccelem,  magokkal megszórom, legvégül kb. 25-30 perc alatt megsütöm. Rácson hagyom kihűlni.


Forrás: Colorsi in the Kitchen


1 megjegyzés: