Egyéb érdekességek...rólam

2012. március 17., szombat

Joghurtos lepénykenyér...



...Graham liszttel. Egy ideje kísérletezgetek már a teljes kiőrlésű lepénykenyér tésztájával, és úgy gondolom, számomra ez a tökéletes. :-D Ahogy melegszik az idő, kevésbé kívánom a tartalmasabb fogásokat, ezért gondoltam ma ebédre valami könnyűt ennék. A fiúk úgyis pizzát "rendeltek" (tőlem), amit a megsütése után annyira már nem kívántam, ezért magamnak hummuszt készítettem. Ahhoz pedig lepénykenyér dukál. :-D      



Hozzávalók:


  • 500 g Graham liszt + a nyújtáshoz
  • 3 dl langyos natúr joghurt
  • kb. 1 dl langyos víz
  • 1 dl olívaolaj
  • 2 kk só
  • 1 kk. méz
  • 1 csomag Alnatura szárított élesztő (DM-ben kapható) 
  • ízlés szerint fűszerek (opcionális)

Elkészítése:



A fenti hozzávalókból lágy, kissé ragadós tésztát dagasztok. Kelesztőtálban hagyom 2 órát pihenni. Lisztezett deszkán átdolgozom, majd 26 részre osztom. A kezemmel kis gömböcöket formálok a tésztából, ezután sodrófával 1-2 mm vastagságúra nyújtom. Forró, száraz teflon (vagy öntöttvas) serpenyőben oldalanként 1-1 percig sütőm a lepénykéket. Ne ijedjetek meg, közben fel fog hólyagosodni. Tiszta konyharuhával letakarva tálalásig langyosan tartom őket, de légmentesen, ha marad persze, 1-2 napig frissek maradnak.


Megjegyzés:


A tésztát mindig nagyon lágyra készítem, ezért rendesen alá kell lisztezni. Nekem így vált be, de mindenki nyugodtan - kevesebb vagy több víz hozzáadásával - tapasztalja ki a számára megfelelő állagot.  


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése