Egyéb érdekességek...rólam

2012. március 25., vasárnap

Sárgarépás, zabpelyhes mini palacsinták...



...aki irtózik a teljes kiőrlésű ételektől, az most ne figyeljen, mert ismét ilyen recepttel készültem. Ráadásul a tésztába még reszelt sárgarépát és zabpelyhet is csempésztem. Gondolom, sokan most "fújjolnak". de higgyétek el sűrű natúr joghurttal és lekvárral megpöttyözve isteni reggeli! :-D


Hozzávalók:


  • 3,5 dl Graham liszt
  • 1 dl zabpehely, finomra hengerelt
  • kb. 3-3,5 dl tej
  • 2 egész tojás
  • 4 ek. olívaolaj
  • 4 tk. sütőpor
  • 1 nagy vagy 2 kisebb sárgarépa lereszelve
  • 1 narancs reszelt héja
  • 1 kk. só
  • ízlés szerint őrölt fahéj és szerecsendió
  • mazsola, kandírozott narancshéj (opcionális)
  • 1-2 ek. méz (opcionális)


a tálaláshoz:

  • sűrű natúr joghurt
  • sárgabarack vagy narancslekvár


Elkészítése:


A tojást kézi habverő segítségével összekeverem a tejjel. A lisztbe vegyítem a sütőport, a sót és a fűszereket. A száraz hozzávalókat a nedveshez keverem. Belereszelem a masszába a narancs héját, belekeverem az olajat és a finomra reszelt sárgarépát. Ha kedvetek van, tehettek bele mazsolát, kandírozott narancshéjat és mézet is. Kiolajozott serpenyőbe evőkanálnyi adagokat teszek, egyszerre 3 db-ot, és a palacsintákat oldalanként kb. 1-1 percig sütöm.


Hoztam nektek egy kis tavaszt a kertünkből:


Kankalin




2 megjegyzés:

  1. Ma elkészítettem, és tényleg pompás volt reggelire. Köszönöm! Macus

    VálaszTörlés
  2. Nem is rossz ötlet, és reggelinek kiváló. :)

    VálaszTörlés