Egyéb érdekességek...rólam

2010. augusztus 8., vasárnap

Olajbogyós-feta sajtos rágcsa



Bevallom őszintén, hogy Harmathy  Ildikó juhtúrós pogácsa receptje ismét megihletett. A pizzasütésről marad felesleges olajbogyóm, és azon gondolkodtam, mihez is tudnám felhasználni. Így született ez a "mediterrán ízvilágú", a fokhagymától, a fűszerektől igazán pikáns rágcsa. Sörözéshez, borozáshoz, focimeccs nézéséhez vagy akár vendégek fogadásához is igen kiváló.



Hozzávalók:

  • 50 dkg rétesliszt ( most 30 dkg rétesliszt + 20 dkg finomliszt keverékéből készítettem), és amennyit a gyúrás során felvesz
  • 25 dkg vaj vagy margarin
  • 2 tojás sárgája
  • 2 tojás fehérje a rágcsák tetejének megkenéséhez
  • 50 dkg feta sajt 
  • 200 g zöld olajbogyó apróra vágva
  • 5-6 gerezd zúzott fokhagyma
  • 1 tk szárított oregano
  • 1 tk szárított bazsalikom
  • 1 tk szárított kakukkfű
  • 1 kk frissen őrölt fekete bors
  • só ízlés szerint (el is hagyható, mert feta sajt már eléggé sós)
  • szezámmag a szóráshoz
  • 50 g friss élesztő
  • 1 ek méz + 1 dl langyos tej + 1 ek liszt




    Elkészítés:

    1. A langyos tejet, a mézet, az 1 ek. lisztet és a szétmorzsolt élesztőt összekevertem, kb. 15 perc alatt felfuttattam.
    2. A feta sajtot és a margarint összemorzsoltam, majd hozzáadtam egyenként a 2 tojás sárgáját, és a liszt 1/3-át.
    3. Hozzáadtam a felfuttatott élesztőt és apránként a maradék lisztet, sót. Jól összedagasztottam.
    4. Kelesztőtálba tettem, és lezárt tetővel 1 éjszakán át a hűtőben pihentettem.
    5.Másnap délelőtt még egyszer átdolgoztam, 15 percet szobahőmérsékleten
    pihentettem, ezután 1,5 cm vastagságúra nyújtottam, majd stangli formákat készítettem. Közben 180 °C-ra előmelegítettem a sütőt.
    6. A rágcsák tetejét megkentem tojásfehérjével. Megszórtam szezámmaggal, ezután forró sütőben készre sütöttem.



    Megjegyzés: Aki szereti nyugodtan tegyen bele sokkal több fokhagymát. Másnap is nagyon finom puha marad, HA marad :-)

    Nincsenek megjegyzések:

    Megjegyzés küldése