Egyéb érdekességek...rólam

2010. augusztus 24., kedd

Húsgombócok sajtos-kapros mártásban



 Hozzávalók:

kb. 8 személyre

A húsgombóchoz:

  • 1 kg darált hús (sertésből készítettem)
  • 1 nagy vöröshagyma lereszelve
  • 6 gerezd zúzott fokhagyma
  • 2 tojás
  • só, őrölt fekete bors
  • 1 púpos ek. apróra vágott kapor
  • 8 ek. zabkorpa
  • olíva olaj a sütéshez

A mártáshoz:

  • 1 közepes vöröshagyma, apróra vágva
  • 1,5 liter zöldségalaplé
  • 4 dl főzőtejszín
  • 1 dl tejföl
  • 1 csokor apróra vágott kapor
  • fél citrom leve
  • só, őrölt fekete bors
  • 30 dkg reszelt sajt (lehet kicsit karakteresebb ízű, de ne legyen füstölt!)
  • 2-3 ek. keményítő
  • olíva olaj

Elkészítése:

  1. Először a húsgombócokat  készítjük el. Az olaj kivételével a hozzávalóit jól összedolgozzuk, ízlés szerint sózzuk, borsozzuk.
  2. Egy serpenyőben olíva olajat hevítünk.  A kezünkkel a masszából gombócokat formálunk (nagyjából 1 evőkanálnyi mennyiség), majd a felforrósodott olajban mindegyik oldalát megsütjük, papírtörlőre szedjük.
  3. Ezután készítjük el a mártást. 
  4. A hagymát az olajon üvegesre pároljuk, beleszórjuk az apróra vágott kaprot is.
  5. Egy-két perc elteltével hozzáöntjük a zöldségalaplevet és a tejszínt. Sózzuk, borsozzuk, citromlével ízesítjük. Pár perc alatt összeforraljuk.
  6. Ezután tesszük bele a gombócokat. Közben a tejfölben és egy kis mártáslében elkeverjük a keményítőt. A szószhoz öntjük, közben folyamatosan keverjük. 
  7. Végül hozzáadjuk a reszelt sajtot. Megvárjuk, amíg a mártásunk jól besűrűsödik. Készen is vagyunk!
  8. Házi készítésű széles metélttel tálaltam.

Aki elkészíti fogyassza egészséggel!

Forrás:  Beck húsgombócait formáltam a saját és a családom ízlésére. Köszönet Neki az ötletért!

    4 megjegyzés:

    1. Ez igen nagyon finom lehet, szép a tányérod

      VálaszTörlés
    2. Köszi,hogy jöttél hozzám.Látom lesz mit találni Nálad.Mi Ikrek tartsunk össze.és somogyiak,Bbogláron születtem,és Tabon töltöttem gyerek korom legszebb nyarait a mamánál.

      VálaszTörlés
    3. Én pedig Balatonberényben lakom...Fonyódra jártam gimibe! Most járom az egyetemista évek végét (Pécsen amúgy). Mivel államvizsga időszak van itthon tanulok...és persze ha tehetem sütök-főzök a család örömére! Igen, igen ikrek és Somogyiak! Mézes finomságokat szeretnék többnyire készíteni a saját méztermésünkből, de mellette lesznek másféle kedvenc receptek is! Ha erre jársz netán, várom véleményedet, ötleteidet, vagy ha csak beszélgetnél, mesélnél...bármiről! Mézigörl (Orsi)

      VálaszTörlés