Egyéb érdekességek...rólam

2011. június 25., szombat

Töltött cukkini


Régóta szerettem volna már kipróbálni a töltött cukkinit, de valahogy eddig nem került rá sor. Ezúttal azonban kihasználtam az alkalmat, felhasználtam a sok kerti cukkinit, és készítettem egy egyszerűbb változatot. Használtam hozzá friss kerti zöld fűszereket, és azért, hogy még egészségesebb legyen zabkorpát. 

Mivel én nem szeretem (és egyáltalán nem is eszem) a rizst, ezért én sok tejföllel fogyasztottam. Aki igényli a köretet pároljon hozzá nyugodtan, de enélkül is nagyon laktató  (akár fő, akár elő) étel. :-D
 

Hozzávalók:


a töltelékhez:

  • 500 g darált hús 
  • 1 csokor friss petrezselyem
  • 1 db új fokhagyma
  • 3 db újhagyma (a zöld szára is!)
  • 2 tojás
  • frissen őrölt fekete bors
  • 100 g reszelt edami sajt (opcionális, aki fogyaszt)
  • 1 ek. útifűmaghéj (vagy 3 ek. zabkorpa)

a cukkinis részhez:

  • 4-5 nagyobb cukkini

Elkészítése:


Egy nagyobb méretű sütőtepsit kikenünk olajjal. A sütőt előmelegítjük 180°C-ra. A darált húshoz keverünk 2 tojást, a finomra vágott fokhagymát, újhagymát, a zabkorpát, a finomra vágott petrezselymet és a reszlet sajtot. Ízesítjük sóval és őrölt fekete borssal.

A cukkiniket megmossuk, kb. 2,5-3 cm-es darabokra vágjuk. Én nem pucoltam meg, mert nagyon zsenge még a héja. Kivájtam a közepüket, a tepsire sorakoztattam őket, ezután megtöltöttem a töltelékkel. Fóliával letakarva 30 percig, majd további 15-20 percig fólia nélkül sütöttem. Tejföllel, párolt rizzsel tálaljuk.


1 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta lett! Töltött cukkinit még nem kóstoltam így ha tehetném biztos élnék a lehetőséggel mert elkébzelem hogy nagyon finom!

    VálaszTörlés