Egyéb érdekességek...rólam

2011. június 8., szerda

Mézes-levendulás "linzer"



Az egyik nagyon kedves kollégám a napokban ünnepli a születésnapját, neki készítettem ajándékba ezeket a pici linzereket. Úgy szerettem volna, hogy egy kicsit legyen citromos, egy kicsit levendulás, és leheletnyit mézes. Moha linzereit gondoltam tovább, mert múltkor annyira nagy sikert arattak nálunk. Szerintem igazán kellemes aromájú, rendkívül puha és finom "kekszecskéket" kaptam. Süteményes dobozba csomagolva igazán egyedi ajándék lett belőle.


Hozzávalók:

  • 600 g finomliszt
  • 400 g vaj 
  • 200 g házi vaníliás porcukor
  • 2 tojás sárgája
  • 1 nagy csipet só
  • 1 nagy ek. tejföl
  • 2 ek. méz
  • 1,5 ek.szárított levendula virág
  • 1 nagy citrom reszelt héja

a töltelékhez:

  • házi baracklekvár

Elkészítése:


A lisztet összekeverem a csipet sóval és a porcukorral, elmorzsolom a kockára vágott hideg vajjal, majd a tojássárgáját és a vajat, a levendulát, a mézet, a tejfölt és a citrom héját is hozzáadva összegyúrom. Folpackba csomagolva 30 percre hűtőbe teszem. 3-4 mm vékonyra nyújtom, pici kiszúrókkal szaggatom ki belőle a linzereket. Sütőpapíros tepsibe teszem őket és előmelegített sütőben 170 fokon, kb. 7 perc alatt világosra sütöm valamennyit.Amikor kihűltek, megtöltöm őket házi baracklekvárral.




4 megjegyzés: