Egyéb érdekességek...rólam

2011. június 11., szombat

Tárkonyos-joghurtos cukkini főzelék tükörtojással



Az egyik kedvenc "főzelékemet" hoztam ma nektek. Nagyon könnyű elkészíteni, igazán üdítő finomság ebben a hőségben. Hidegen és melegen fogyasztva is nagyszerű, és mivel liszt nélkül készül, így diétázok, lisztérzékenyek is nyugodtan ehetik. Mindig sűrű joghurtot használok, szerintem azzal a legjobb. Persze, aki tejföllel szereti, az nyugodtan készítheti azzal is. Mindegyik változata isteni! :-DD


Hozzávalók:

  • 2 nagyobb cukkini
  • 1 vöröshagyma
  • 3 gerezd fokhagyma
  • só, bors, tárkony
  • citromlé
  • 3 dl  sűrű joghurt
  • tükörtojás

Elkészítése:

A cukkinit megmossuk, én nem pucoltam meg, mert nagyon zsenge volt a  héja. a reszelő nagyobb lyukú részén lereszeljük. A levét egy kicsit kinyomkodjuk, sózzuk. A vöröshagymát felaprítjuk, és a zúzott fokhagymával együtt kevés olajon üvegesre pirítjuk. Hozzáadjuk a cukkinit, és addig pároljuk, amíg meg nem puhul. Ízesítjük borssal, tárkonnyal, egy kevés citromlével. A joghurtot simára keverjük, és a puha cukkinihez öntjük. (Lisztet én soha nem teszek bele, szerintem így is nagyon finom.) Folyamatos kevergetés mellett még kb. 5 percet főzzük. Tükörtojással tálaljuk.


4 megjegyzés:

  1. Na ezt ki kell próbáljam! Eszembe nem jutott volna a cukkinit tárkonnyal fűszerezni, pedig micsoda jó ötlet! :)

    VálaszTörlés
  2. friss tárkony volt tegnap a piacon, jó occsó pénzért. no de cukkini amint látom errefele nem divat. amíg meg az én kertemben lesz, csak sóhajtozom az ilyen finomságok láttán.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon tetszik! Muszáj lenyúlnom a receptet!
    Tetszenek a fotóid és ételeid. :D

    VálaszTörlés
  4. Fenséges és látványra is nagyon ütős

    VálaszTörlés