Egyéb érdekességek...rólam

2011. október 30., vasárnap

Diós lilahagymalekvár




A hagymalekvárok közül nálam a pirított diós lilahagymalekvár viszi a pálmát. Szerintem konfitált kacsa mellé a legfinomabb. :-D


Hozzávalók:

  • 3 nagy fej lila hagyma
  • 2-3 gerezd zúzott fokhagyma
  • 3 ek. vaj
  • 10 dkg méz
  • 3 ek. balzsamecet
  • 1 ek. apróra vágott rozmaring
  • 1 ek. apróra vágott kakukkfű
  • só, frissen őrölt fekete bors
  • 1 marék durvára vágott, pirított dió





Elkészítése:


A hagymát  felszeleteltem, és a zúzott fokhagymával együtt elkezdtem a vajon párolni. Amikor már aranybarna és puha, hozzáadtam a mézet és karamellizáltam. Nem kell sűrűn keverni. Sóztam, borsoztam, rozmaringgal és kakukkfűvel ízesítettem, majd beleszórtam a diót. Az egészet addig főztem, míg az állaga lekvárszerűvé nem vált. Üvegekbe töltöttem, és felhasználásig hűtőben tároltam.


2 megjegyzés: