Egyéb érdekességek...rólam

2011. október 8., szombat

Csokoládés, fahéjas kalács



A reggeli terén is a változatosság híve vagyok, de arról, hogy édes legyen nem vagyok hajlandó lemondani. Szívesen próbálok ki új recepteket, de szeretek kísérletezgetni is. Ez a kalács is ilyen improvizáció eredménye. Vajjal, szőlőlekvárral megkenve, frissen főzött kávé mellé...hmm...fantasztikus volt!


Hozzávalók:

  • 600 g Graham - liszt
  • 175 g natúr joghurt
  • kb. 2,5 dl tej
  • 3 ek. méz
  • 4 dkg élesztő
  • 100 g puha vaj, felkockázva
  • 1 tk. só
  • 6-7 dkg étcsokoládé vagy ízlés szerint több (min. 60%)
  • őrölt fahéj



    Elkészítése:


    A csokoládé és a fahéj kivételével a hozzávalókból, a szokásos módon hólyagos tésztát dagasztottam, kelesztőtálban kb. 1-1,5 óra alatt duplájára kelesztettem. A csokit a reszelő kis lyukú oldalán finomra reszeltem, és óvatosan összeforgattam a fahéjjal. A tésztát lisztezett deszkán átdolgoztam, hat részre osztottam. Mindegyiket rúddá formáztam, kinyújtottam, megszórtam a fahéjas csokoládéval, és mint a bejglit - a hosszabbik oldala felől feltekertem. 3-3 rudat összefontam, sütőpapírral bélelt tepsire téve, ismét a duplájára kelesztettem őket. A sütőt 180°C-ra előmelegítettem, a kalácsokat lekentem felvert tojással, és kb. 30 perc alatt mindkettőt megsütöttem.Szeletelés előtt teljesen hűtsük ki!


    Megjegyzés:  A két kisebb kalács helyett egy nagyobbat is süthettek. Értelemszerűen a sütési idő meg fog növekedni.


    3 megjegyzés:

    1. Milyen szép képek és a kalácska is szép lett! Kár, hogy nem láthatom, milyen belül(

      VálaszTörlés
    2. Köszönöm! Tudod, nálunk úgy van ez, hogy alig tudok normális fényképeket készíteni, mert a manócskák itthon azonnal enni akarnak, így csak ritkán készül az ételek belsejéről is fénykép, de ígérem a jövőben igyekezni fogok... :-D

      VálaszTörlés
    3. Gyönyörű a fotó, és persze a kalács is! Esztétikus ez a rózsaszín-lila környezet...

      VálaszTörlés