Egyéb érdekességek...rólam

2011. október 1., szombat

Csirke 40 gerezd fokhagymával



Múlt héten, vasárnap úgymond "francia napokat" tartottunk, nem szándékosan, csak valahogy így alakult. Készítettem ezt a csirkét, csőben sült burgonyával, desszertnek pedig málnás-szedres clafoutist. Az egészben sült csirkék terén eddig a grillcsirke állt a listánk élén, amióta kipróbáltuk ezt a receptet, azóta a grillcsirke mellőzésre került. A hús belül omlós, a bőre ropogós, a friss zöldfűszereknek köszönhetően kellemesen aromás. A krémes fokhagymagerezdek pedig...úhhh...nekem azok voltak a kedvenceim. :-D


Hozzávalók:


  • 3 szál zellerzöldje
  • 4 szál petrezselyem
  • kb. 10 ág kakukkfű vagy ízlés szerint
  • kb. 5-6 ág rozmaring vagy ízlés szerint
  • 100 g tisztított vaj (olívaolaj is lehet)
  • 1,5 kg-os csirke, előkészítve
  • 1 nagy sárgarépa, karikákra vágva
  • 1 fej vöröshagyma, 4 cikkre vágva
  • 2,5 dl jó minőségű fehérbor
  • 40 gerezd fokhagyma, héjastul
  • só, frissen őrölt fekete bors

köret:

  • 1 bagett, felszeletelve (opcionális)
  • csőben sült burgonya (opcionális)
  • bármilyen saláta


Elkészítése:


Előmelegítjük a sütőt 200°C-ra. A csirke belsejébe dugjuk a petrezselymet, a zellert, néhány ág kakukkfüvet, rozmaringot és néhány gerezd fokhagymát, ezután egy nagyobb méretű tűzálló tálba helyezzük. A vajat kikeverjük sóval, borssal, apróra vágott kakukkfűvel és rozmaringgal, majd a csirke bőre alá és a bőrére - mindenhova - jó alaposan bemasszírozzuk. Köré szórjuk a fokhagymát, vöröshagymát, sárgarépát, jó alaposan meglocsoljuk fehérborral, megszórjuk a maradék zöldfűszerrel. Ízlés szerint még sózhatjuk, borsozhatjuk. Az előmelegített sütőben pirosra sütöttem nagyjából fél órát, és a maradék 3/4 órában alufóliával letakartam.


Köretnek csőben sült burgonyát kínáltam hozzá, de frissen sült bagettel is óriási. Tálaláskor óvatosan kimerjük a húst, a szaftot átöntjük egy kisebb lábosba, kihalásszuk belőle a fokhagymagerezdeket. A szaftot 2-3 percig főzzük, hogy besűrűsödjön. Ha zsír van a tetején, akkor azt kanállal előtte leszedjük. A csirkét feldaraboljuk, szaftot öntünk rá, és megszórjuk a fokhagymagerezdekkel. A bagettszeleteket megpirítjuk. A csirkét a zöldfűszerekkel díszítjük, és bagettel kínáljuk, amelyeket a fokhagyma puha húsával kenhetünk meg.

Aki nem eszik kenyeret és burgonyát, bármilyen salátát kínálhat hozzá!


Forrás: Egy falat...Franciaország - némi módosítással


6 megjegyzés:

  1. Már láttam ezt a receptet több helyen, nagyon szeretem a fokhagymát, úgyholnap ez lesz az ebéd:) Nagyon szép az új blogkülső.

    VálaszTörlés
  2. Negyveeen?! Nekem ez újdonság! Csak finom lehet!

    VálaszTörlés
  3. Hopsz! Lemaradtam valamiért errol a gusztusos ételrol! Nagyon jól néz ki, és én is imádom a fokhagymát mindenféle módozatban (néha még nyersen is :))
    Vittem!

    VálaszTörlés
  4. úgy vagyok ezzel mint Kreatív Konyha.
    fokhagyma bárhogy, bármilyen formában, bármennyi....sajnos nem bármikor.

    VálaszTörlés
  5. Megcsináltam a receptet.
    No1 lett!

    Ajánlom mindenkinek, hajrá, hajrá! :-)

    Köszönöm az értékes receptet.

    VálaszTörlés