Egyéb érdekességek...rólam

2011. október 2., vasárnap

Fahéjas, fehérboros alma-körte lekvár



Jelentem, idén már - legalábbis a terveim szerint - nem főzök be több lekvárt. Sok még a gyümölcs, de már annyira feltankoltunk lekvárból, hogy két évig bőven elég lenne. Az idei termés: szeder, szőlő, sárgabarack, levendulás sárgabarack, szilva, fahéjas-kardamomos szilva, fahéjas-fehérboros alma-körte lekvár. Szőlőből és szilvából ráadásul két adagot főztünk. Rengeteg idő, munka, de megérte a fáradságot, mert a házi lekvárnak nincs párja.


Tavaly is főztem már alma-körte lekvárt, mivel annyira bejött, ezért idén sem hagyhattam ki. Egy kicsit változtattam csupán az ízvilágán: most fahéjas, fehérboros lett. Aki ismer, az tudja, hogy a türelem - legalábbis ha kóstolásról van szó - nem erényem, így hát egy üveg lekvárt kicsentem a dunsztból, hogy a reggelihez kínálhassam. Remekül passzolt a csokoládés-fahéjas kalácshoz! :-D


Hozzávalók:

  • 700 g gyümölcs (alma és körte vegyesen)
  • 1 dl fehérbor
  • 1/2 csomag dzsemfix (12, 5 g)
  • 350 g cukor (befőző cukrot használtam)
  • ízlés szerint őrölt fahéj


Elkészítése:

Az almákat és a körtéket megmostam, meghámoztam, eltávolítottam a magházaikat, és kb. 1,5 cm-es darabokra vágtam őket. A bort egy kicsit felmelegítettem, beletettem a gyümölcsöket, a fahéjat, a cukrot. Az egészet felforraltam, és addig főztem, amíg a gyümölcsök teljesen meg nem puhultak, ekkor tettem hozzá a dzsemfixet. A továbbiakban a dzsemfix leírását követtem. A lekvárt kifertőtlenített üvegekbe töltöttem (a peremig), lezártam a tetejüket és néhány percre fejre állítottam őket. Száraz dunsztban hagytam a lekvárokat kihűlni.

1 megjegyzés:

  1. Uh, ez nagyon jó kis párosítás. Termett alma és körte is bőven, viszem is a receptet kipróbálni :)

    VálaszTörlés